arshita 936 روز پیش
بازدید 1920 بدون دیدگاه

کاربرد چسب سیلیکون ارزان | هایپر چسب

چسب یکی از مواد جدایی‌ناپذیر صنایع مختلف تلقی می‌شود. امروزه چسب‌ها در شکل‌ و ابعاد مختلفی به بازار عرضه می‌شوند، به طوری که برای چسباندن هر ماده‌ای با توجه به جنس و ساختار و نوع ماده چسب مخصوص و مناسبی در بازار موجود است.

چسب‌ها در صنایع و فعالیت‌های خانگی کاربردهای مختلفی دارند. چسب سیلیکون ارزان یکی از پرکاربردترین نوع چسب‌های رزینی است که می‌تواند در زمینه‌های مختلفی چون پر کردن درزها، چسباندن کاشی و سرامیک، عایق‌کاری و. مورد استفاده قرار ‌گیرد.

چسب سیلیکون ارزان یکی از پرکاربردترین نوع چسبهای رزینی است
چسب چیست و چه کاربردی دارد؟

چسب (Glue) یک ماده غیر فلزی است. این ماده می‌تواند یک یا دو جسم جدا از هم را با ایجاد پیوند واندروالسی به هم متصل نماید. قدرت چسبانندگی و میزان کشش سطحی دو عامل تاثیر گزار در کیفیت نیروهای چسبندگی انواع چسب‌ها هستند.

چسب سیلیکون ارزان یکی از معروف ترین نوع چسب‌هایی است که در دمای اتاق مورد استفاده قرار می‌گیرد. چسب‌های سیلیکونی از ترکیب پلی دی متیل سیلوکسان (PDMS) با جرم‌های مولکولی ۱۶۰۰–۳۰۰ تولید می‌شوند. چسب سیلیکون ارزان هنگامی‌که در معرض رطوبت هوا قرار می‌گیرد، در اثر فرایند هیدرولیز، گروه‌های هیدروکسید تشکیل داده و در نتیجه موجب اتصال دو جسم به همدیگر می‌شود.
چسب‌های سیلیکونی از مقاومت محیطی و شیمیایی بسیار بالایی برخوردار هستند. چسب سیلیکون ارزان قیمت ابزاری مفید است که می‌تواند در هر خانه‌ای مورد استفاده قرار گیرد.

فقط کافی است ترک‌ها را تمیز کنید و داخل ترک‌ها را با چسب سیلیکونی پر کنید تا محیط کاملا آب‌بندی شود. برای آب‌بندی و تعمیر وان حمام، ظرف‌شویی یا هرگونه شکاف دیگر در داخل منزل می‌توانید از چسب سیلیکونی ارزان قیمت استفاده کنید.

مهم‌ترین کاربرد چسب‌های سیلیکونی:

چسب‌های سیلیکونی به دلیل مقاومت بالایی که دارند در بخش‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند. که از جمله موارد کاربرد آن می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.
 از چسب‌ها سیلیکونی برای چسباندن انواع سنگ‌ها، سرامیک و… استفاده می‌شود.
 به دلیل مقاومت بالای چسب‌های سیلیکونی در برابر رطوبت و آب می‌توان از این نوع چسب‌ها برای چسباندن درزهای قایق‌های بادی و پلاستیکی، درزهای اطراف وان های حمام، سرویس‌های بهداشتی و سینک‌های ظرف‌شویی استفاده نمود.
 به دلیل مقاومت بالای چسب‌های سیلیکونی در برابر اشعه‌ی فرابنفش می‌توان از آن در اتاقک‌های عکس‌برداری رادیولوژی و سی‌تی‌اسکن استفاده کرد.
 می‌توان از این چسب‌ها برای چسباندن سطوح مختلف مانند سطوح شیشه‌ای، پلن های شیشه‌ای ساختمان‌ها و… استفاده نمود.

چسب سیلیکون ارزان یکی از معروفترین نوع چسبهایی است که در دمای اتاق مورد استفاده قرار میگیرد.

مزایای چسب‌های سیلیکونی:

1. چسب‌های سیلیکونی به دلیل برقرار پیوند واندروالسی از مقاومت بالایی در برابر فشار برخوردار هستند.
2. این مدل از چسب‌ها در برابر شرایط مختلف آب و هوایی مقاوم هستند؛ به عبارت بهتر از چسب‌های سیلیکونی می‌توان در شرایط محیطی مختلفی استفاده نمود.
3. این چسب دارای آستانه تحمل دمای بسیار بالایی است. به‌طوری که می‌تواند بازه دمایی منفی 20 تا 120 درجه را تحمل نماید.
4. چسب‌های سیلیکونی بسیار منعطف و نرم هستند بر همین اساس می‌تواند به‌راحتی در داخل فضاها مختلف رسوخ نماید.
5. به دلیل اینکه از چسب‌های سیلیکونی غالبا برای درزگیری سطوحی مختلفی مانند درزه‌های وان حمام، کف و دیوارهای سرامیکی آشپزخانه و… استفاده می‌شود؛ در تولید این چسب‌ها از مواد ضد قارچ استفاده می‌شود تا زمینه رشد انواع قارچ‌ها و باکتری‌ها از بین رود.
6. این نوع از مواد چسبی از قدرت چسبندگی بسیار بالایی برخوردار هستند. دوام و ماندگاری این چسب قابل توجه است.
7. چسب‌های سیلیکونی ضد آب بوده و می‌توان از آن به عنوان عایق ضد رطوبت استفاده نمود.
8. این نوع از چسب‌ها دارای خاصیت رنگ‌پذیری هستند به عبارت ساده‌تر هنگامی‌که چسب را با رنگ‌ها مختلفی مخلوط نماییم هیچ خللی در فرایند چسبندگی این چسب‌ها به وجود نیامده و از کیفیت آن کاسته نمی‌شود.

3 دو عامل مهم و تاثیرگزار در تعیین کیفیت و قیمت محصول درصد کشسانی چسبندگی چسبهای سیلیکونی هستند
قیمت گذاری چسب‌های سیلیکونی چگونه انجام می‌شود؟

چسب‌های سیلیکونی در کیفیت و قیمت‌های مختلفی به بازار عرضه می‌شود. دو عامل مهم و تاثیرگذار در تعیین کیفیت و قیمت محصول درصد کشسانی چسبندگی ، چسب‌های سیلیکونی هستند. کارایی و مزایای قابل توجه چسب‌های سیلیکونی باعث شده صنایع مختلف از این چسب‌ها استفاده کنند که در نتیجه افزایش فروش این محصول در ابعاد و درصدهای مختلف فراهم شده است. چسب‌های سیلیکونی ارزان قیمت موجود در بازار عمدتا توسط کارخانه‌های داخل کشور تولید می‌شوند که در کنار قیمت مناسب، محصولات از کیفیت بالایی برخوردار هستند. با این حال توصیه می‌شود در هنگام خرید چسب‌های سیلیکونی حتما به نام و نشان، تاریخ تولید و تاریخ انقضای محصول توجه نماید. در حال حاضر برندهای معتبر و صاحب نامی در کشور در حال فعالیت هستند که توانسته‌اند چسب سیلیکون ارزان قیمت را در ابعاد و حجم های مختلف به بازار عرضه نمایند.

روش استفاده از چسب سیلیکونی ارزان

1. در ابتدا سطوح مورد نظر تمیز کنید تا سطح عاری از آلودگی چربی و گردوخاک باشد.
2. برای آنکه چسب به قسمت‌های دیگر سطح نچسبد می‌توانید بخش مورد نظر را با نوار چسب از سایر قسمت‌های سطوح جداسازی نمایید.
3. برای استفاده از چسب ابتدا نوک کارتریج را توسط کاتر یا هر وسیله تیز دیگر برش دهید سپس یراق پلاستیکی را روی آن سوار نمایید. در ادامه سر چسب را با زاویه در محل درز قرار دهید.
4. چسب را در محل مورد نظر تزریق نموده و به وسیله کاردک مخصوص چسب را به‌صورت یکنواخت پخش نمایید.
5. بعد از پخش چسب در محل اجازه دهید چسب خشک شود.
توجه داشته باشید چسب سیلیکونی با چشم، پوست و محل زخم تماس نداشته باشد. در صورت تماس با چشم و… بلافاصله محل را با آب سرد بشویید و به پزشک مراجعه نمایید.
دقت کنید که چسب سیلیکونی در داخل درز تزریق شود چرا که این چسب پس از خشک شدن به سختی قابل خراشیدن بوده و کنده نمی شود. این چسب بعد از خشک شدن به هیچ عنوان شکل‌دهی نیست. بر همین اساس در هنگام استفاده از این چسب‌ها لازم است دقت بالایی صرف نمایید.

کلام پایانی …

چسب سیلیکون ارزان قیمت در ظرفیت‌های مختلفی تولید می‌شود. دلیل استقبال صنایع مختلف از چسب‌های سیلکانی صرفه اقتصادی و کیفیت بالایی آن‌ها است. از این چسب‌ها برای از بین بردن ترک و درزهای عمومی ساختمان‌ها، پر کردن انواع درزها و شکاف‌ها سرویس‌های بهداشتی و سطوح شیشه‌ای استفاده می‌شود.
چسب سیلیکون ارزان‌قیمت درعین‌حال که در برابر رطوبت و آب بسیار مقاوم هستند به عنوان یک ماده آنتی باکتریال و ضد قارچ شناخته می‌شود. تمیز کردن سطوح آغشته به چسب سیلیکونی به راحتی تمیز می‌شود. نوع شفاف و بدون رنگ این چسب‌ها برای درزگیری پنجره‌های و سطوح شیشه‌ای مناسب است. کارایی بالای این چسب باعث شده تا به عنوان چسب همه‌کاره معرفی شود.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


− 3 = یک

Compare