arshita 88 روز پیش
بازدید 28 بدون دیدگاه

راهنمای خرید چسب کاغذی

راهنمای خرید چسب کاغذی

در این مقاله از هایپرچسب درباره راهنمای خرید چسب کاغذی تمامی اطلاعات مورد نیاز برای خرید این محصول را گردآوری کرده ایم تا شما بتوانید با مقایسه این محصول در برند های مختلف بهترین انتخاب را داشته باشید چسب کاغذی، یکی از محصولات پرکاربرد در دنیای امروز است که در انواع فعالیت‌های روزمره از جمله مدرسه، دفتر کار، بسته‌بندی و حتی هنر و صنایع دستی استفاده می‌شود. این نوع چسب که معمولاً در رول‌هایی با عرض‌های مختلف عرضه می‌شود، برای اتصال کاغذ، کارتن و سایر مواد کاغذی به کار می‌رود.

چسب کاغذی به دلیل قدرت چسبندگی مناسب و انعطاف‌پذیری بالا، برای انواع کاربردها محبوب است. با توجه به نیازهای متفاوت، چسب کاغذی در طیف وسیعی از رنگ‌ها، طرح‌ها و اندازه‌ها عرضه می‌شود. برخی از این چسب‌ها حتی ویژگی‌های خاصی دارند، مانند مقاومت در برابر آب، قابلیت چاپ بر روی آن‌ها، یا حتی درخشش در تاریکی، چسب کاغذی، با توجه به کاربردهای متنوع و گسترده‌اش، یکی از محصولاتی است که در هر خانه یا محل کاری حتماً باید موجود باشد. این چسب ساده اما کارآمد، باعث سادگی بسیاری از فعالیت‌های روزمره ما می‌شود.

همچنین در نظر داشته باشید برای خرید چسب صنعتی از هایپرچسب میتوانید از فروشگاه ما دیدن فرمایید.

 

مزایای نوار چسب کاغذی

نوار چسب‌ کاغذی دارای مزایای زیادی است که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

نوار چسب‌ های کاغذی سبک هستند و چسبندگی خیلی زیاد ندارند.
از آنجایی که متریال به کار رفته در آن‌ها، مواد طبیعی می‌باشد سبب بروز حساسیت نمی‌شوند.
با توجه به سبک بودن، قیمت زیادی ندارند.
این چسب‌ها دارای سایز و پهنای مختلفی هستند که با توجه به این ویژگی کاربردهای مختلفی دارند.
برای استفاده نیاز به ماده حلال خاصی ندارند.

کاربردهای نوار چسب کاغذی

نوار چسب‌ کاغذی دارای انواع مختلفی است که هر کدام برای موارد خاصی کاربرد دارند. از جمله کاربردهای این نوار چسب‌ها می‌توان به کاربرد آن‌ها در

تفکیک و جدا کردن رنگ در امور هنری
فیکس کردن ورق طراحی روی تخته شاسی
امور مختلف بیمارستانی
بسته‌بندی کارتونهای محصولات
نقاشی اتومبیل و هواپیما
کارخانه‌های تولید لوازم خانگی
امور مختلف دکوراسیون داخلی
آب کاری و سند بلاست
پوشش دهی فضا در هنگام رنگ کاری ساختمان و ماشین
و ‌…. اشاره کرد.

انواع نوار چسب کاغذی

چسب‌ کاغذی به انواع مختلفی تقسیم می‌شود که یک دسته‌بندی آن شامل چسب کاغذی پوشاننده یا مسکینگ تیپ، آب چسب یا چسب کرافت، نوارچسب بسته‌ بندی و چسب کاغذی بیمارستانی است.

آنچه باید در مورد چسب کاغذ بدانید

برای جلوگیری از تکراری بودن، باید توجه داشت که تقریبا همه انواع چسب های کاغذی غیر سمی و بدون اسید هستند، از جمله تمام موارد ذکر شده در این آموزش. چند چسب کاغذی غیرآب تا زمانی که خشک شوند کمی سمی هستند، اما خطری برای سلامتی محسوب نمی شوند. نکته حرفه ای : مهم است که صرفاً به آنچه که یک برند خاص ممکن است در مورد چسب خود تبلیغ کند متکی نباشید. آزمایشات را انجام دهید. آنها را امتحان کنید و تصمیم خود را بگیرید.

چسب بدون اسید دقیقاً به چه معناست؟

کلمات “بدون اسید” را می شنوید که اغلب در جهان چسب ذکر شده است. چرا این مهم است؟ چسب بدون اسید به کاهش زرد شدن و خرد شدن کاغذ با بالا رفتن عمر کمک می کند. بدون اینکه خیلی فنی یا علمی باشه همه چیز به PH مربوط میشه!!! یک مقیاس pH 0-14 شماره گذاری شده است. 7 = pH خنثی، که به معنی بدون اسید در مورد چسب است . هر عددی که مقدار pH آن بالاتر از 7 باشد قلیایی نامیده می شود که البته بدون اسید نیز هست. عدد زیر PH 7 اسیدی در نظر گرفته می شود. تعدادی از چسب‌های کاغذی که بررسی می‌کنیم در واقع در دسته قلیایی قرار می‌گیرند، که اکثر آنها PH خنثی هستند، اما همه آنها فاقد اسید هستند. بله!

چسب کاغذی پوشاننده یا مسکینگ تیپ

این نوع چسب‌ها، قدرت چسبندگی بالایی ندارند و از آن‌ها برای پوشش سطوح مختلف استفاده می‌شود. به طور مثال، در مواقع رنگ‌آمیزی برای جلوگیری از رنگی شدن سطوح، چسب کاغذی پوشاننده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

آب چسب یا چسب کرافت

رویه این نوع چسب‌ها از کائوچو است که با استفاده از آب فعال می‌شوند؛ یعنی این چسب‌ها به طور عادی حالت چسبنده ندارند اما در صورت ترکیب با آب حالت چسبندگی پیدا می‌کنند.

این چسب‌ها موقعی که نیاز به بسته‌بندی محصولات کارتونی باشد، مورد استفاده قرار می‌گیرند. چسب کرافت پس از استفاده، حالتی یک دست با کارتون پیدا می‌کند؛ به طوری که تنها با پاره کردن کارتون می‌توان به محتویات درون آن دسترسی پیدا کرد.

این خاصیت بسیار مناسب برای زمانی است که قصد حمل‌ونقل یا باربری داشته باشید؛ زیرا چسب کرافت بسته‌بندی را آنقدر محکم کرده تا از کالاها محافظت شود‌. از دیگر ویژگی‌های مطلوب این چسب، مواد سازنده طبیعی آن است که برای محیط زیست مشکلی ایجاد نمی‌کند.

کاربرد های مختلف نوار چسب کاغذی

کاربرد این نوع چسب‌ها همان‌طور که از اسم شان معلوم است، پوشاندن بوده و خاصیت چسبندگی کمتری دارند.

این چسب‌ها عموماً زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرند که قرار است از آن‌ها برای جلوگیری از پخش شدن یا پاشیدن رنگ بر روی نواحی حاشیه‌ای استفاده شود.

چسب نواری کاغذی یکی از چسب های پر طرفدار و در عین حال متنوع در بازار می باشد.

که با توجه به نمره های مختلف چسب نواری کاغذی مقدار چسبندگی و ضخامت این چسب باید براساس کارآیی انتخاب شود.

نوار کاغذی چسبنده جایگزینی مناسب برای پلاستیک و سازگار با محیط زیست است.

که می تواند برای بسته بندی بسته ها ، صنایع دستی و به طور کلی در اطراف خانه استفاده شود.

یکی از جاهایی که به بیشتر استفاده می شود. در نقاشی می باشد که برای پوشاندن مناطقی که نباید رنگ آمیزی شوند استفاده می شود.

همچنین برای برچسب زدن سیم ها ، دیوارها ، اشیا یا هر چیز دیگری می توان استفاده کنید.

به دلیل چسبندگی و سبکی این قبیل چسب ‌ها ، می توانید این نوار را به هر سطحی بدون نگرانی از آسیب دیدن سطح، بچسبانید.

این خصوصیات باعث رونق و توسعۀ استفاده از این نوع چسب شده است.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


7 + = شانزده

Compare