arshita 1289 روز پیش
بازدید 2858 بدون دیدگاه

کاربردهای چسب سیلیکون

کاربردهای چسب سیلیکون (چسب آکواریوم)

در این مطلب قصد داریم کاربردهای چسب سیلیکون یا همان چسب آکواریوم را توضیح دهیم. و چسب و درزگیر سیلیکون که از ترکیب سیلیکون و اکسیژن تولید شده، عایق بسیار خوبی برای رطوبت است. به دلیل ماندگاری بسیار طولانی، هم از لحاظ شیمیایی و هم از لحاظ حرارتی، در موارد زیادی مورد استفاده قرار می گیرد. درزگیر سیلیکون یا همان چسب آکواریوم برخلاف بسیاری از چسب های دیگر در برابر تغییرات جوی نیز بسیار مقاوم است.

این محصول همه کاره برای استفاده روی طیف گسترده ای از سطوح بسیار مناسب بوده و انتخاب خوبی برای انجام اتصالات است.

کاربرد چسب آکواریوم در تعمیرات خانگی و پیشگیری ها

شاید رایج ترین و معروف ترین مورد استفاده چسب و درزگیر سیلیکون در خانه، کاربرد آن در امور تعمیراتی باشد. این چسب برای پرکردن ترک ها و فواصل بین سطوح مختلف بسیار مناسب است. چسب و درزگیر سیلیکون به دلیل ضد آب بودن معمولا برای پرکردن سوراخ ها و منافذ و همچنین برای جلوگیری از نفوذ رطوبت به لایه های زیرین مورد استفاده قرار می گیرد.

نصب و درزگیری شیشه ها با چسب آکواریوم

چسب آکواریوم یا درزگیر سیلیکون محصولی فوق العاده با ویژگیهایی خاص است که آن را پیشاپیش اکثر چسب های دیگر قرار می دهد. خاصیت الاستیک، ماندگاری بسیار طولانی، قدرت چسبندگی فراوان تقریبا به تمام سطوح رایج حتی به پلاستیک، فلز و شیشه از مزایای قابل توجه این محصول است.

چسب آکواریوم به عنوان درزگیر ساختمانی

چسب و درزگیر سیلیکون موارد مصرف بسیار زیادی در انجام تعمیرات و اتصالات ساختمانی دارد و محصولی بسیار مطمئن برای استفاده روی سطوحی است که در معرض تغییرات شدید دما، تابش مستقیم آفتاب، باران، بادهای شدید و حتی برف و یخبندان قرار دارند. از چسب و درزگیر سیلیکون برای نصب شیشه های پنجره استفاده می شود. همچنین این چسب درزگیر برای انجام امور شیشه بری و نصب و درزگیری های داخل سرویس های بهداشتی نیز به کار برده می شود.

چسب آکواریوم در اتومبیل ها، وسایل برقی، لوازم خانگی

چسب و درزگیر سیلیکون در کارخانه ها و واحدهای تولیدی، از اتومبیل سازی گرفته تا کارخانه های لوازم خانگی نیز مصارف گسترده ای دارد. توانایی این چسب درزگیر در تحمل دماهای پایین و بالا آن را به چسب و درزگیر ایده آلی برای تولید محصولاتی با ماندگاری طولانی تبدیل نموده است.

درزگیر سیلیکون برای استفاده در موتور اتومبیل هم بسیار مفید بوده و حتی جهت ساخت واشر ماشین که نیاز به تحمل دمایی بسیار زیادی دارد هم به کار برده می شود.

این چسب در فرآیند تولید تجهیزات و لوازم الکترونیک نیز، هم بعنوان چسب و هم بعنوان درزگیر کاربرد دارد؛ به ویژه برای عایق کردن و درزگیری کابل ها و سنسور ها.

 

 

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


− یک = 5

Compare