arshita 1019 روز پیش
بازدید 3550 بدون دیدگاه

آشنایی با قوی ترین چسب های قطره ای

آشنایی با قوی ترین چسب های قطره ای

چسب های قطره ای یکی از انواع چسب ها هستند که برای چسباندن مواد مختلف مانند برگه کاغذی، چوب و مواد دیگر استفاده می شوند. از قوی ترین چسب های قطره ای حتی می توان برای چسباندن مواد فلزی به یکدیگر هم استفاده کرد.

یک قطره از این چسب کافیست تا هر چیزی را که می خواهید در مدت زمان کوتاهی، به هم بچسبانید و همین باعث محبوبیت چسب های قطره ای شده است.

ظاهر کوچک و سرعت عمل فوری چسب های قطره ای باعث شده است هر شخصی همواره یک عدد از این چسب ها را همراه خود یا در منزل و محل کار خود داشته باشد زیرا امکان اینکه ما در هر مکانی به چسب نیاز پیدا کنیم زیاد است.

چسب های قطره ای به خودی خود قوی هستند اما قوی ترین چسب های قطره ای استفاده صنعتی دارند و از آن ها حتی برای چسباندن قطعات یک دستگاه فلزی هم استفاده می شود.

در هنگام استفاده از این چسب ها باید از تماس آن با پوست اجتناب کرد زیرا به سرعت خشک می شود و جدا کردن آن از پوست بسیار دشوار است و شاید غیر ممکن باشد، در ادامه نحوه استفاده از قوی ترین چسب های قطره ای را آموزش خواهیم داد.

شکل ظاهری چسب های قطره ای

بسیاری از ما تا به حال چسب قطره ای را از نزدیک مشاهده کرده و گاهی از آن استفاده هم کرده ایم.

چسب های قطره ای ظاهری بسیار کوچک دارند و حجم آن ها چیزی حدود 3 میلی لیتر و یا کمتر و بیشتر است که در تیوپی پر شده اند و سر آن ها تیز تر است تا بتوان به راحتی و به صورت قطره ای از آن چسب روی سطح مورد نظر قرار داد.

این چسب ها حالت مایع غلیظ دارند، رنگ آن ها شفاف است، یا بهتر است بگوییم بی رنگ هستند و همین باعث شده بعد از چسباندن مواد به یکدیگر حالت سفیدی بر روی سطح باقی نمانده و کار تمیز تر شود.

ترکیبات چسب های قطره ای به گونه ای است که عملا در هیچ حلالی حل نمی شوند و تنها راه پاک کردن آن ها استفاده از حلال استونی است، همچنین این چسب در برابر حرارت و رطوبت هم مقاوم است.

پس به راحتی می توانی از قوی ترین چسب های قطره ای و یا چسب های قطره ای معمولی برای چسباندن سطوح خود استفاده کنید و دیگر نگران شکستی یا خراب شدن وسایل خود نباشید چون چسب قطره ای ظاهری مثل روز اول به آن می بخشد.

 

چسب قطره ای

موارد استفاده چسب قطره ای

چسب های قطره ای بسته به ضعیف و قوی بودنشان موارد استفاده متفاوتی دارند.

مثلا از چسب های قطره ای ضعیف تر می توان برای چسباندن سطوح کاغذی و یا وسیله هایی که حالت پارچه ای دارند مانند اجزاء کیف ها، و همچنین برای چسباندن قسمت های مختلف کفش ها استفاده کرد.

اما از قوی ترین چسب های قطره ای می توان برای چسباندن هر شیئی استفاده کرد، مانند چسباندن سطوح شیشه ای، چسباندن چوب و قطعات فلزی.

پس کاربرد چسب های قطره ای ضعیف بیشتر در منازل است و از قوی ترین چسب های قطره ای بیشتر در مکان های صنعتی استفاده می شود.

البته لازم به ذکر است که حتی چسب های قطره ای ضعیف هم از چسب های مایع دیگری که در بازار موجود هستند، قوی تر است پس هنگام استفاده از آن مراقب باشید و دقت کافی داشته باشید.

 

 چسب قطره ای شیشه

انواع چسب های قطره ای

چسب های قطره ای بسته به نوع کاربردی که دارند و همچنین قدرت و ضعفشان انواع مختلفی دارند.

انواع چسب های قطره ای عبارتند از:

  1. چسب همه کاره: این نوع چسب همانطور که از نام آن پیداست برای چسباندن تمام سطوح و مواد استفاده می شود.

این چسب خود نیز بسته به قوی و ضعیف بودن میزان چسبندگی دارای انواع مختلفی است اما جزو قوی ترین چسب های قطره ای نیست و بیشتر حالت معمولی دارد.

  1. چسب آکواریوم: این نوع چسب را می توان جزو قوی ترین چسب های قطره ای حساب کرد، البته با توجه به نوع قبلی.

از این نوع چسب بیشتر در صنایع شیشه و یا برای چسباندن قطعات شیشه ای در منازل استفاده می شود.

و همچنین برای عایق کاری لوله های آب نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

  1. چسب پلاستیک: چسب پلاستیک نیز یکی دیگر از انواع چسب های قطره ای می باشد که همانطور که از نام آن پیداست برای چسباندن قطعات پلاستیکی استفاده می شود.

این نوع چسب قطره ای نسبت به مدل قبلی جزو قوی ترین چسب های قطره ای است و ترکیبات آن هم طوری است که باعث ذوب شدن مواد پلاستیکی نمی شود و این خود یک مزیت است، زیرا بسیاری از چسب های دیگر علاوه بر اینکه قدرت چسبندگی چسب قطره ای را ندارند بلکه باعث ذوب شدن مواد پلاستیکی هم می شوند.

چسب فلز: و اما قوی ترین چسب های قطره ای موجود در بازار، چسب های قطره ای مخصوص فلز هستند که برای چسباندن قطعات فلزی از آنها استفاده می شود و همین نشان دهنده میزان قوی بودن این مدل چسب ها است.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


× نُه = 27

Compare