arshita 18 روز پیش
بازدید 12 بدون دیدگاه

انواع چسب سنگ

انواع چسب سنگ

در این مقاله از هایپرچسب درباره انواع چسب سنگ ، به تمامی سوالاتی که این چندین سال در حوزه فروشگاه داری درباره چسب سنگ سوال شده است پاسخ داده ایم ، همچنین اگر در انتهای مقاله هنوز سوالی در ذهن شما باقیمانده است میتوانید با ما درمیان بگذارید ، چسب های زیادی وجود دارند که برای چسباندن سنگ به دیوار ، چسب برای چسباندن سنگ به آهن استفاده می شوند اما سوال اینجاست که کدام چسب برای چسباندن سنگ با استحکام بالا مناسب تر است؟ در این صفحه هایپرچسب بهترین چسب برای چسباندن سنگ به سنگ را به شما معرفی می کند. چسب سنگ یکی از بهترین چسب برای چسباندن سنگ به فلز و یا انواع سطوح می باشد. چسب سنگ بر خلاف سایر چسب هایی که شاید به طور موقت بتوانند سنگ را روی هر سطحی بچسبانند اما نمی توانند مانند چسب سنگ مقاومت بالا در برابر تنش های ساختمانی و موارد بسیار دیگر داشته باشند. بنابراین چسب سنگ قوی با چسبندگی فوق العاده بالا می تواند انواع سنگ را روی هر سطحی بچسباند.

همانطور که می دانید سنگ یک ماده سخت و در عین حال بسیار شکننده می باشد و بر اثر ضربه شدید قابل شکستن است به همین دلیل برای ترمیم سنگ های شکسته شده می توان از چسب سنگ استفاده نمود. چسب سنگ قوی به راحتی می تواند دو قطعه سنگ و کاشی های شکسته شده را ترمیم کند.

در نظر داشته باشید برای خرید چسب سنگ از هایپرچسب میتوانید از فروشگاه ما دیدن فرمایید .

انواع چسب سنگ در هایپرچسب

برای چسباندن سنگ نمی توان از هرچسبی استفاده نمود چرا که سنگ به راحتی آب را جذب می کند و برای چسبانده شدن نیاز به چسب قوی مانند چسب سنگ را دارد. چسب سنگ یک چسب ضدآب و دوجزئی می باشد که برپایه رزین های اپوکسی و پلی استر ساخته شده که در همه مراحل های ساخت و سازهای ساختمانی استفاده می شود.از کاربرد چسب سنگ می توان به چسباندن انواع فولاد به بتن ، چسباندن سنگ مرمر و گرانیت ، چسباندن سنگ ها روی عایق های حرارتی اشاره نمود.
به طور کلی چسب سنگ محصول دوجزئی است که برپایه رزین های اپوکسی یا پلی استر ساخته شده که در تمام مراحل های ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد.از چسب سنگ ، برای چسباندن سیمان ، بتن ، گرانیت ، سرامیک و انواع سنگ های مرمر استفاده می شود که در انواع مختلف در بازار به فروش می رسد. چسب سنگ یک محصول ساختمانی کارخانه های چسب سازی هستند که تعمیرات تزئینات و ساختمان سازی را بسیار تسهیل کرده اند از این رو بسیار پر مصرف هستند وانواع چسب سنگ مختلفی در بازار موجود هستند که هرکدام کارایی های متفاوتی دارند چسب سنگ جلاسنج از انواع پرفروش چسب سنگ می باشد.

چسب سنگ های اپوکسی نسبت به چسب سنگ های پلی استر دوام بیشتری دارد واز چسب سنگ پلی استر به دلیل تغییر بسیار کم در حجمش برای پرکردن منافذ گرانیت و قطعات های سیمانی استفاده میشود.

کاربرد چسب سنگ

چسب سنگ همانطور که از نامش مشخص است کار اصلی آن چسباندن سنگ می باشد اما چسب سنگ به غیراز این کاربرد از کاربردهای منحصردیگری نیز برخوردار است که شامل موارد ذیل می شود
چسباندن انواع فولاد به بتن
چسباندن سنگ مرمر ، گرانیت و سرامیک
متصل نمودن سنگ ها روی عایق های حرارتی
چسباندن اجر روی رمپ

انواع چسب سنگ

امروزه انواع چسب سنگ با توجه به نیاز مصرف کننده تولید و به بازار عرضه شدند که هر کدام کاربرد خاص خود را دارد، انواع چسب سنگ با توضیحات کامل به شرح ذیل می باشد:

چسب سنگ پلی استر

چسب سنگ پلی استر یکی از انواع چسب سنگ محسوب می شود که بر پایه پلی استر ساخته شده و قیمت ارزان تری نسبت به چسب سنگ های دیگر دارد و به دلیل سهولت استفاده به عنوان پرفروش ترین چسب سنگ در بازار محسوب می شود. چسب سنگ پلی استر ، دوام زیادی در برابر عوامل محیطی ندارد به همین دلیل نمی توان از این نوع چسب سنگ ، برای محیط های خارج از ساختمان استفاده نمود اما نسبت به چسب سنگ اپوکسی ، مقاومت بیشتری در برابر تغییر رنگ دارد. شرایط نگهداری چسب سنگ پلی استر بدین صورت است که نباید در دمای بیشتر از 24 درجه سانتی گراد قرار بگیرد ، چرا که سرما و گرمای زیاد روی کاهش کیفیت چسب سنگ تاثیر زیادی می گذارد.

چسب خمیری

برای اتصال سنگ ها به دیوار و کف ، چسب خمیری بهترین گزینه برای چسباندن است. یکی از ویژگی های چسب خمیری وزن سبک و استحکام بالای این نوع چسب سنگ است. چسب خمیری دوام بسیار زیادی در برابر عوامل محیطی دارد و علاوه بر چسباندن سنگ برای اتصال کاشی و سفال نیز استفاده می شود و می توان گفت زیر مجموعه ای از چسب کاشی نیز محسوب می شود.

چسب پودری

چسب پودری از ترکیب سیمان و پلیمر ساخته شده و استحکام بالایی برای اتصال هر نوع سنگ ، کاشی ، سرامیک را دارد و معمولا برای جداره و کف های ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرد.

نحوه استفاده چسب سنگ

همانطور که می دانید چسب سنگ از دو جزء ساخته شده که یکی از بسته های آن هاردنر چسب سنگ می باشد .هاردنر چسب سنگ ، باعث سفت شدن و محکم شدن بیشتر چسب می شود و بدون استفاده از هاردنر چسب مقاومت زیادی ندارد.اگر برای چسباندن به مقدار کمی چسب سنگ نیاز دارید ، ماله و مخلوط کن دستی برای تهیه چسب سنگ کافیست اما اگر به حجم بیشتری نیاز دارید از مخلوط کن های بزرگ برای تهیه چسب مخصوص سنگ باید استفاده نمایید.ابتدا سطح را از هرگونه کثیفی و آلودگی پاک کنید و در صورتی که سطح زیرین بتن قدیمی و خشک بود حتما سطح را خیس کنید.برای چسباندن کاشی با چسب سنگ ، ابتدا با زدن چند ضربه به وسیله چکش سطح را ناهموار کنید.چسب سنگ بین 10 تا 15 دقیقه خشک میشود اگر زمان خشک شدن زیاد بود حتما از سخت کننده چسب به مقدار کم استفاده نموده اید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


پنج − 4 =

Compare