arshita 596 روز پیش
بازدید 1663 بدون دیدگاه

انواع چسب نواری خرید عمده

انواع چسب نواری خرید عمده

مقدمه

چسب نواری ترکیبی از یک ماده با رویه ی چسبناک است و برای چسباندن اشیا به هم بدون استفاده از میخ وجوش و دیگر انواع اتصالات از این دست، مورد استفاده قرار می گیرد. مهم ترین مزیت چسب نواری در مقایسه با دیگر انواع نگه دارنده ها این است که هیچ آسیبی را به محل مورد استفاده وارد نمی کنند.

این چسب‌ها از پوشش دهی مواد خاص چسبنده بر روی نوارهایی از جنس پلاستیک، کاغذ، فیلم، فویل‌های فلزی و پارچه حاصل می‌شود. این چسب‌ها بدون نیاز به حرارت و با کمی فشار بر روی محل مورد نظر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

چسب نواری شامل یک روکش یا حامل است، که این روکش یا حامل می تواند کاغذ، نوار پلاستیکی، فویل و یا موارد دیگر باشد. بر روی این روکش یک ماده چسبنده کشیده می شود؛ که البته ماده چسبنده هم بنا بر ماده مورد استفاده، انواع مختلف و متنوعی دارد.

انواع چسب نواری خرید عمده

تاریخچه چسب نواری

تاریخچه چسب نواری مربوط به هزاران سال قبل است هنگامی  که کارگران مصر باستان از مواد طبیعی چسبناک مانند رزین و موم برای چسباندن مواد به یکدیگر استفاده می کردند. به جز از استفاده چنین چسبها  توسط مصری ها ، شواهد کافی نیز وجود دارد که نشان می دهد گلدانهای سفالی در اوایل 4000 سال قبل از میلاد توسط مواد چسبنده حاصل از شیره درخت اصلاح می شدند. با این حال تاریخچه چسب به طور دقیق به 2000 سال قبل از میلاد مسیح برمی گردد که شواهدی از دستورالعمل های دقیق در مورد چگونگی ساخت چسب ها با استفاده از چسب ماهی وجود دارد. در دوره زمانی بین 1500 تا 1000 سال قبل از میلاد هیروگلیف مصری از چسب به دست آمده ازحیوانات برای لمینیت و اتصال مواد استفاده می کرد.

همچنین اعتقاد بر این است که یونانی ها و رومی ها نسخه های خاص خود از چسب ها داشتند که آنها از مواد مختلف و متنوعی از جمله پوست حیوانات ، شیر ، سفیده تخم مرغ ، سبزیجات ، خون و مواد استخوانی تهیه می کردند. بین 618 قبل از میلاد و 906 قبل از میلاد ، چینی ها نیز شروع به استفاده از نسخه های چسب خود کردند و آن ها مشتقات شاخ گوزن ، گاو و مواد ماهی بودند. درسال 1750 بود که اولین حق ثبت اختراع ماده چسبنده در انگلیس اعطا شد. اولین ماده اختراع شده چسب ماهی بود و به عنوان پیدایش تولید تجاری چسب ها و تحولات بیشتر در صنعت چسب بوده است. اگرچه راه حل اولیه چسباندن توسط مصری ها ، چینی ها ، رومی ها و یونانی ها پیداشد ، اما در آن اشکالات جدی وجود داشت که مانع استفاده گسترده از آنها می شد. این فرمولاسیون های اصلی ، کثیف و نامنظم بودند و در پایان سخت خشک می شدند که  این باعث ش دامنه کاربرد آنها محدود شود.

انواع چسب های نواری

چسب های حساس به فشار

چسب‌های حساس به فشار همیشه چسبناک و به خاطر استفاده در نوارچسب ها و برچسب‌ها معروف هستند. این چسب‌ها به طور عمده بر پایه لاستیک طبیعی، هموپلیمر دسته‌ای یا تصادفی استایرن-بوتادی‌ان و آکریلی تهیه می‌شوند.. نوارهای معمولی چسب از جنس پلی‌وینیل‌کلراید یا پلی‌اتیلن هستند. یک طرف نوار با آستر یا لایه زیرین پوشیده شده است، به همین دلیل چسب همیشه چسبناک می‌ماند. طرف دیگر دارای پوشش آزادکننده‌ای است که با بازکردن نوار، با چسب  جدا می‌شود. مواد آزادکننده که اغلب استفاده می‌شوند، هموپلیمری از وینیل الکل و وینیل اکتادسیل کاربامات هستند که در اثر واکنش پلی‌وینیل‌الکل با اکتادسیل‌ایزوسیانات ساخته می‌شود.

چسب های حساس به دما

این نوع نوارچسب معمولاً بدون چسبندگی است تا زمانی که توسط یک منبع گرما فعال شود. نوار فعال‌شده با گرما در دماهای بالا در 180 درجه فارنهایت یا بالاتر برای رسیدن به یک اتصال به زمان نیاز دارد. چسب فعال‌شده با گرما امکان اتصال تهاجمی به سطوح دشوار مانند لاستیک، EPDM، PU و مواد پلاستیکی مبتنی بر PVC را فراهم می‌کند. می‌توان آن را با حامل‌های مختلفی ساخت که برای کاربردهای مختلف مناسب هستند.

چسب های فعال آبی

چسب های فعال شده آبی یا چسب نواری صمغی شده یک ماده چسبی است که روی یک روکش یا پوشش کاغذی کرافتی قرار داده می شود. این نوع چسب با رسیدن رطوبت به آن فعال می شود.

این نوع چسب در حالت عادی کاملا خشک و فاقد چسبندگی است یا میزان چسبندگی ناچیزی دارد. چسب فعال آبی یا WTA چسبی ارزان قیمت با میزان چسبندگی بالا است.

چسب های نواری پهن

شاید بتوان گفت که چسب‌های نواری پهن جزو پرمصرف‌ترین دسته از آن‌ها هستند. این دسته می‌توانند در عرض‌های مختلف و با ضخامت‌های متفاوتی هم طراحی‌شده‌اند. آن‌ها از یک سانتی‌متر شروع و تا یک و یک ونیم متر هم می‌تواند برسد. برای بسته‌بندی کارتن‌ها و کاغذ و مقوا از این دسته از چسب‌ها می‌توان استفاده کرد.

مواد تشکیل دهنده چسب نواری

بزرگترین عنصر برجسته این نوارها نوع چسب مورد استفاده است. چسب بسته به نوع استفاده نوار متفاوت است ، اما چسب ها دارای ویژگی های مشابه مانند چسبندگی زیاد به سطوح و همچنین مقاوم برابر فشار هستند. برخی از چسب های مورد استفاده در ساخت نوار شامل:

رزین / لاستیک :

 این یکی از قدیمی ترین انواع چسب است که در ساخت این نوارها استفاده می شود. استفاده از این ماده با مزایای زیادی همراه است ، از جمله مقرون به صرفه بودن ، به خوبی می چسبد ، در شرایط مختلف دما متنوع است و در طول فرآیند انقباض کمی دارد.

لاستیک مصنوعی :

لاستیک مصنوعی همیشه می تواند به جای لاستیک طبیعی در ساخت نوارهای چسب استفاده شود. آنها مقاومت برشی زیادی دارند و در مقایسه با لاستیک طبیعی چسبندگی بالاتری دارند و این باعث می شود که شما برای ساخت نوارهای آب بندی که در کارتن های آب بندی و سایر اشکال بسته بندی مورد استفاده قرار می گیرد ، به گزینه مطلوب تبدیل شود.

چسب اکریلیک :

اکریلیک پایدار، بی رنگ است و در معرض نور قرار نمی گیرد. اما استفاده از چسب اکریلیک گرانتر از لاستیک یا رزین است و به زمان زیادی نیاز دارد و هنگامی که به سطوح سخت تر بچسبد ، نتایج خوبی ندارد.

چه فاکتورهایی را در انتخاب و خرید چسب نواری پهن در نظر بگیریم؟

نکاتی در رابطه با خریده عمده چسب که این روز ها بین عموم مردم بسیار محبوب است زیرا میتوان

آن را با قیمت مناسب و به صرفه تری تهیه کرد.

نکاتی در رابطه با خرید عمده چسب  این روز ها اکثر مشاغل میخواهند در رابطه با این موضوع اطلاعات بیشتری کسب کنند. و بسیار کاربردی است پس بهتر است محصول مورد نیاز ود را بصورت عمده خریداری کنید تا ز نظر هزینه به صرفه باشد.

با بالا رفتن سریع قیمت ها نیز نکاتی در رابطه با خریده عمده چسب بهتر است بدانید زیرا میتوانید با قیمت پایین تری محصول مورد نیاز خود را خریداری کنید.

صنف های بسته بندی از چسب بسیار استفاده ی زیادی دارند زیرا در هنگام بسته بندی از چسب پهن استفاده می شود چسب کریستال یکی از چسب های بسیار پرکاربرد در این زمینه است که از آن بسیار استفاده می شود و یکی از ابزار های مهم در این صنف است.

چسب کریستال انواع مختلفی دارد که از آن در صنف بسته بندی بسیار استفاده میشود و خرید عمده چسب صورت می گیرد.

در صنف بسته بندی با توجه به وزن و نوع کارتن چسب مورد نیاز خود را تهیه میکنند انواع چسب های کریستال عبارتند از چسب های کریستال 36-38-40-43-45و50 میکرون که با توجه به نیازمان میکرون مورد استفاده ی خود را انتخاب می کنیم هرچه وزن محصول بالا تر رود باید از میکرون بالاتری استفاده شود که تحمل وزن محصول را دارا باشد و کیفیت کار بالا باشد.

نکات مهمی که در رابطه با خرید عمده چسب باید رعائت کنیم:

  • کیفیت چسب
  • ابعاد عرضی چسب
  • نوع خرید
  • برند چسب

در ایران مارک های مختلفی برای چسب های نواری وجود دارد که می توان بنا به مصرف و شناختی که از شرکت مربوطه و کیفیت محصولات آن شرکت وجود دارد انتخاب مناسبی داشته باشید.

برخی از این محصولات عبارتند از: شارک ، جانسون، الماس، برنز، گوزن، هرکولکس و …

برای سفارش انواع چسب های نواری به سایت hyperchasb.com مراجعه فرمایید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


دو + = 11

Compare