arshita 654 روز پیش
بازدید 840 بدون دیدگاه

چسب خودرو و انواع آن

چسب خودرو و انواع آن

اتومبیل ها و همچنین هواپیماها ، تلفن ها و موارد بی شمار دیگر ، به طور فزاینده ای توسط چسب در کنار هم نگه داشته می شوند.استفاده از چسب ها در اتومبیل ها و هواپیماها به بیش از نیم قرن برمی گردد.چسب های مخصوص خودرو مجموعه وسیعی از قطعات خودرو از جمله شیشه جلو اتومبیل ، ترمز و تزئینات خارجی را بهم می چسباند.

دلایل مختلفی برای استفاده از انواع چسب در صنعت خودرو وجود دارد.اتومبیل ها و کامیون های امروزی بیش از هر زمان دیگری دارای قطعات پلاستیکی و کامپوزیتی هستند و اتصال دهنده های مکانیکی همیشه برای اتصال آنها کاربردی ندارند.چسب ها همچنین خودروسازان را قادر می سازند فرایندهای مونتاژ خود را ساده کنند.

اتصال(با چسب) جوشکاری جدید است.آلومینیوم به راحتی به فولاد جوش نمی خورد اما می توان آن را چسباند.از چسب هم چنین می توان برای ضد آب بودن اطراف پنجره های خودرو استفاده کرد.

فناوری چسب به عنوان یک روش تولید در صنعت خودرو ، جایگزین جوشکاری می شود: 70٪ از کل فرایندهای مونتاژ در تولید اتومبیل شامل چسب است که سرعت تولید و هزینه های کمتری را ایجاد می کند ، در حالی که قاب و بدنه خودرو سبک تر و ایمن تر می شود.انواع چسب های مخصوص خودرو ، شامل چسب های تک و ترکیبی ، پلی اورتان ها ، چسب رزین اپوکسی و همچنین چسب های ساختاری است.

استفاده از چسب باعث کاهش استفاده از اتصال دهنده های مکانیکی می شود که از بین بردن اتصال دهنده ها باعث کاهش وزن خودرو می شود که برای خودروسازانی که سعی در به حداکثر رساندن مصرف سوخت دارند ، چیز کمی نیست.

شما همیشه نیازی به تعویض یک جزء فرسوده ، آسیب دیده یا شکسته ندارید.طیف گسترده ای چسب در فروشگاه های لوازم جانبی خودرو وجود دارد که به شما امکان می دهد ، تعمیرات مطلوبی انجام دهید ، در نتیجه هزینه خرید یک قطعه جدید صرفه جویی می شود.

کاربرد چسب در دنیای امروز تا حدی رسیده که به جای استفاده از پیچ ، مهره ، میخ و غیره از چسب های مخصوص استفاده میشود.

در این میان چسب های صنعتی کاربرد زیادی در صنعت خودرو سازی پیدا کرده اند.به عنوان مثال از چسب سیلیکونی در صنعت خودروسازی برای حفاظت از واشر در برابر فشار و دمای بالای موتور خودرو و از چسب های کاغذی جهت ایجاد پوشش در هنگام رنگ آمیزی و عایق کاری خودرو و از چسب اپوکسی برای ساختن اتاق اتومبیل استفاده میشود.

از دیگر موارد کاربرد انواع چسب در صنعت خودروسازی میتوان به موارد زیر اشاره نمود.

  • کاربرد چسب جهت نصب لوازم جانبی خودرو
  • کاربرد چسب جهت نصب تجهیزات الکترونیکی خودرو
  • کاربرد چسب برای آب بندی سطوح مختلف اتومبیل
چسب خودرو

چسب خودرو

 

 

دنیای امروز مواد میکس شده، ملاحظات دیگری را در رابطه با دلتا / آلفا (D / a) به ارمغان می آورد. مواد مختلف با سرعتهای مختلف منبسط و منقبض می شوند (به عنوان مثال، آلومینیوم ، فولاد یا فیبر کربن). چسب ها می توانند نقش مهمی در جبران ضرایب انبساط مختلف مواد داشته باشند و در واقع می توانند به عنوان رابطی برای این تفاوت ها عمل کنند. شکل بالا یک شکست اساسی را نشان می دهد که شیمی و پارامترهای عملکرد را با همپوشانی بسته به نیازهای عملکرد نشان می دهد.

 

چسب های شیمیایی شامل اپوکسی ها ، پلی اورتان ها ، متیل متاكریلات ها ، ضد لرزش های بر پایه لاستیك ، پی وی سی ، بوتیل ها ، قیرها ، ترموپلاستیك ها و سیلیكون ها است. محصولات از نظر شیمیایی پخت می شوند (به عنوان مثال A / B دو جزئی با یک پایه و یک پایه فعال کننده) ، تقویت می شوند تا اطمینان یابند که سرعت بالاتری از پخت (پلی اورتان ها) را تضمین می کنند یا فقط با تراکم گرما یا رطوبت بهبود می یابند. چسب ها همچنین با سختی مدول و انعطاف پذیری کششی درجه بندی می شوند.

کاربرد های چسب ها اعم از چسب های خودرویی را می توان با مناطقی که اکثر عملیات مونتاژ در آنها انجام می شود سازماندهی کرد: بخش بدنه ، بخش رنگ، بخش شیشه و بخش تریم.

کاربرد چسب در بخش بدنه

کاربردهای چسب در بخش مونتاژ بدنه خودرو (بدنه با رنگ سفید یا BIW) به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد – و به طور منظم با هماهنگی مکانیکی اعمال می شود – محصول انتخابی در این قسمت اپوکسی گرم شده می باشد. این مورد در مورد قطعات آویز مانند درها ، هودها و بالابرها نیز صدق می کند. طیف وسیعی از عملکرد محصول در دسترس است که مخصوص کاربردهای مورد نیاز آب بندی ، نیمه ساختاری ، ساختاری یا خرابی است. محصولات دارای مشخصات محرک هستند و OEM ها معمولاً الزامات مشابه اما کمی متفاوت دارند.

علاوه بر این ، چسب های ضد لرزش بر پایه لاستیک ، صفحات بزرگتر مانند کمان های سقف را به پوسته سقف و هودها را به قاب ها متصل می کند در حالی که اتصال محکم اما انعطاف پذیر را برای از بین بردن لرزش ایجاد می کند. چسب های BIW باید از نظر خوردگی مورد آزمایش قرار بگیرند و باید از طریق آزمایش های دقیق و روش های آزمون ، از جمله آزمون تصادف ، مجاز به استفاده برای کاربرد مورد نظر باشند.

چسب ها همچنین برای جلوگیری از خوردگی گالوانیک بین لایه های غیر مشابه عمل می کنند و برای قطعات آویز و در خط تولید برای تکمیل BIW به کار می روند. محصولات بر پایه اپوکسی و لاستیک پس از مونتاژ و پوشش الکترونیکی در کوره های پخت، خشک می شوند.

چسب ها همچنین با بهبود دینامیک خودرو و مدیریت عملکرد صوتی در پشت صحنه ، راحتی فیزیکی و شنیداری را به فضای داخلی می بخشند. چسبهای ساختاری با چسبیدن به اجزای مختلف BIW ساختار بدنه را سفت می کنند.

 

 

کاربرد چسب در بخش تریم

شیشه کاری مستقیم خودرو (به عنوان مثال ، شیشه جلو اتومبیل ، چراغ های فرعی و شیشه های تزئینی) نیز با استفاده از محصولات پایه پلی یورتان تک جزئی در تریم انجام می شود بنابراین چسب شیشه اتومبیل نیز بیانگر یکی دیگر از کابردهای اصلی چسب در صنعت خودور می باشد.

مجموعه اجزای اضافه شده به وسیله نقلیه در قسمت های تریم اتومبیل نیز از چسب ها بهره مند می شوند. حرکت به سمت استفاده از عناصر شیشه ای بزرگتر و بیشتر در وسایل نقلیه مانند سقف های آفتابی و سقف های پانورامای باز (WOPR) ، همراه با ترکیبات جدید پلاستیک های مورد استفاده در محفظه های آنها ، منجر به توسعه شیمی های خاص شده است که چسبندگی قابل اعتماد را امکان پذیر می کند.

اینها به طور معمول به عنوان مجموعه به خط تغذیه می شوند ، اما به صورت مرتب نصب می شوند. چراغ های جلو ، چراغ های عقب ، اسپویلرها ، آنتن ها و دستگیره های درب سنج خودکار نیز با عملکرد بالا در اینجا به بدنه خودرو می چسبند و همگی از کارایی چسب های مخصوص خودور بهره مند می شوند.

فروشگاه چسب هایپرچسب

چسب سقف خودرو

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


2 × = شش

Compare