arshita 781 روز پیش
بازدید 2209 بدون دیدگاه

تفاوت چسب خودرویی و چسب دوقلو

چسب ها مدل های مختلفی دارند، چسب خودرویی یکی از مدل های بسیار پر فروش محسوب می شود. اما چه خوب است چسب خودرویی را بشناسیم و تفاوت آن با سایر چسب ها به خصوص با چسب دوقلو را بدانیم.

چسب خودرویی چیست؟

امروزه از چسب خودرویی در اتومبیل ها بسیار استفاده می شود. مخصوصاً برای چسباندن قطعات کوچک نیاز به این چسب ها است. چسب خودرویی برای چسباندن قطعات بسیار ریز مثل یک حسگر تا قطعات بزرگ مثل اندازه شاسی خودرو استفاده می شود. بسیاری از اتومبیل هایی که کارایی بالایی دارند به واسطه مواد کامپوزیتی سبک تولید می شوند. در واقع هدف اصلی این است که وزن خودرو کم باشد. خودروهای کامپوزیتی قادر به جوشکاری نیستن.

بنابراین استفاده از یک سری اتصال دهنده های مکانیکی نیاز است. اتصال دهنده ها اگر به واسطه روش جوشکاری مورد ارزیابی قرار بگیرند دچار آسیب می شوند. چسب خودرویی بهترین انتخاب برای صنعت خودرو محسوب می شود و جایگزین خوبی برای مواردی مانند جوشکاری است. به طور کلی این چسب ها در مدل های متنوعی عرضه می شوند.

سفت شدن چسب خودرویی سبب می شود تا لرزش ها و ضربه های اتومبیل را جذب کند. در واقع همیشه نیاز به تعویض یک فرسوده یا آسیب دیده و یا شکسته نیست. بسیاری از درزگیرها و چسب های خودرو به شما این امکان را می دهند تا بدون اینکه نیاز به جوشکاری داشته باشید بتوانید یک قطعه جدید را به خودرو اضافه کرده و در هزینه های خود صرفه جویی نمایید.

از چسب خودرو برای تعمیر بسیاری از اجزای ماشین استفاده می شود. همینطور این چسب ها برای اتصالات تزئینی خودرو نیز مناسب هستند.

چسب مخصوص خودرو

چسب خودرویی تخصصی

یک سری از چسب های خودرو هستند که به صورت تخصصی استفاده می شوند. این چسب های تخصصی برای محکم کردن بست ها و ضد لرزش شدن آنها استفاده می شود. در ابتدا می بایست بست را بردارید و آن را کاملاً تمیز کنید تا آثار آلودگی یا چربی از آن پارک شود و چند قطره از چسب را روی قسمت های رزوه دار بمالید. بست را پیچ کرده و کاملاً محکم نمایید. پس از چند دقیقه نیاز است که یک پیوند ضد لرزش ایجاد شود.

بست می بایست پیچ کرده شود و کاملاً محکم شود. پس از چند دقیقه نیاز است که یک پیوند ضد لرزش ایجاد شود. این روند سبب می شود تا از اتصال محافظت صورت بگیرد.

از چسب خودرویی تخصصی برای چسباندن شیشه خودرو نیز استفاده می شود. شما می توانید از چسب خودرویی به سادگی برای چسباندن آینه های اتومبیل استفاده کنید. دقت کنید که این چسب ها به طور کلی دسته بندی های خاص خود را دارند. هر دسته بر اساس شرایط و سبکی که دارد ارزیابی می شود.

برخی از این چسب های خودرویی مانند چسب های معمولی کار می کنند. برخی از مدل های خاص از این چسب ها می بایست در معرض نور قرار بگیرند. به طور کلی به کمک چسب شیشه خودرو می توانید شیشه های خودرو را نیز متصل کنید و یا محکم نمایید. در این راستا اجازه دهید فعال کننده خشک شود. موضوع مهم دیگر مربوط به چسب هایی است که به پایه آینه زده می شوند. این چسب ها قدرت اجرایی مخصوص به خود دارند.

چسب مخصوص خودرو

کاربرد چسب خودرویی

چسب خودرویی فقط برای قطعات خودرو استفاده نمی شود. یکی از بخش های مهم تعمیر پوشش های آلومینیومی خودرو به واسطه چسب است. همینطور از انواع چسب خودرویی می توان برای از بین بردن ترک های یک روکش آلومینیومی نیز استفاده کرد. از سوی دیگر پیچ هایی از خودرو که شل شده اند به واسطه چسب محکم می شوند. استفاده از انواع چسب خودرویی برای سفت کردن پیچ ها بسیار مناسب است.

اگر یک پیچ در خودرو به صورت مداوم شل می شود چسب مخصوص خودرویی قطعاً کارساز خواهد بود. برای محکم کردن پیچ های ماشین با چسب می بایست یک سری مراحل طی شود. در ابتدا باید بست را بردارید و پیچش های پیچ را به دقت تمیز نمایید. سپس می بایست چند قطره چسب به پیچ بمالید. دقت کنید که پیچ باید محکم شود و عملکرد درستی داشته باشد.

چسب مخصوص خودرو

از چسب خودرویی برای یاتاقان خودرو نیز استفاده می شود. به طور کلی جدا از ایمن سازی اجزا، چسب های خودرو یک سری مزایای دیگر نیز دارند. مثلاً از آنها می توان برای مقاومت در برابر خوردگی استفاده کرد. این موضوع برای سر سیلندرهایی که دچار خوردگی شده اند گزینه بسیار مهمی محسوب می شوند.

چسب ها می توانند برای ایمن سازی یاتاقان های چرخ نیز مناسب باشند. این مورد زمانی که سایش در محفظه یاتاقان وجود دارد بسیار مفید خواهد بود. در صورت عدم استفاده از چسب و سایش بیش از حد ممکن یاتاقان ها از بین می روند. چسب می تواند فاصله کمی که بین یاتاقان و محفظه وجود دارد را پر کند.

همینطور این چسب ها حرکت یاتاقان ها را نرم تر می کنند. یعنی سبب روان تر شدن دستگاه می شوند. دقت کنید که این چسب ها از نظر سبک اجرایی عالی هستند.

 

چسب دو قلو چیست

اگر بخواهیم تفاوت چسب خودرویی و چسب دوقلو را بررسی کنیم می بایست به این موضوع دقت داشته باشیم. چسب های دوقلو چسب های ترکیبی هستند. در واقع از دو تیوپ جداگانه برای این چسب ها استفاده می شود و به شکل کاملاً اصولی ترکیب می شوند. یکی از تیوب ها شامل رزین و تیوپ دیگر شامل کاتالیزور است.

این مدل چسب ها سرعت واکنش نسبتاً بالا و عملکرد خوبی دارند. البته این چسب ها از نظر سبک اجرایی به شکل خاصی طراحی شده اند. وقتی این دو جز با هم ترکیب میشوند مولکول های کوچک بهم پیوند می خورند و در نهایت ترکیبات اکسیژن دار واکنش داده می شوند و یک رزین پلیمری تشکیل می شود. رزین های تشکیل شده بسیار پایدار و محکم و مناسب طراحی شده اند.

این چسب می تواند اتصال بسیار قوی ایجاد نماید. به طور کلی چسب دوقلو برای سطوح فلزی، شیشه ای، سنگی و چوبی و حتی چینی مورد استفاده قرار می گیرد. این چسب ها هم به صورت شفاف و هم رنگی در بازار به فروش می رسند. چسب دوقلو مقاومت خوبی در برابر حرارت دارد. مقاومت نوع معمولی آن به نسبت شفاف در برابر حرارت بیشتر است.

این چسب ها پس از مخلوط شدن در دمای 25 درجه سانتی گراد تا 5 دقیقه استفاده می شوند. این چسب ها پس از ده دقیقه خود را می گیرند و پس از دو ساعت به صورت کامل خشک می شوند. این چسب ها پس از خشک شدن قابلیت سوهان خوردن و رنگ پذیری خوبی دارند. به طور کلی در برابر حلال های شیمیایی نیز مقاومت خوبی از خود نشان می دهند. در صورتی که چسب خشک نشده باشد می توان مقداری استون با آن ترکیب کرد.

چسب دوقلو

تفاوت چسب دو قلو و خودرویی

چسب خودرویی بیشتر برای قطعات ماشین طراحی شده است. چسب های دوقلو نیز برای قطعات ریز و گاه بزرگ ماشین استفاده می شوند اما کاربرد گسترده تری دارند. هر دو سبک از چسب ها در برندهای مختلف عرضه می شوند و قیمت آنها نیز بسیار مناسب است. به طور کلی شما می توانید این محصولات را در حجم های مختلف تهیه کنید و به میزان مورد نیاز هزینه در نظر بگیرید. چسب های خودرویی مخصوص گاه قیمت بالاتری به نسبت چسب های دو قلو دارند. شما می توانید بر اساس سطح نیاز خود خرید کنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


شش − = 2

Compare