arshita 188 روز پیش
بازدید 56 بدون دیدگاه

راهنمای خرید چسب سیلیکونی

راهنمای خرید چسب سیلیکونی

چسب سیلیکون چیست؟

در این مقاله از هایپر چسب درباره راهنمای خرید چسب سیلیکونی ، ما سعی کرده ایم آشنای ابتدایی نسبت به این چسب ها با شما عزیزان را ایجاد کنیم پس با ما همراه باشید ، این چسب در مقایسه با دیگر چسب‌های پلیمری از ویژگی‌های خاص و منحصر به فردی برخوردار است به این دلیل که این چسب ساختار شیمیایی متفاوتی دارد. چسب سیلیکون در دمای بسیار پایین (70- درجه سانتی‌گراد) و دمای بسیار بالا (200 درجه سانتی‌گراد) مقاومت بالایی دارد. حتی می‌توان از این چسب برای مدت زمان کوتاه، در دمای 300 درجه سانتی‌گراد هم استفاده کرد ، برای انتخاب بهترین چسب سیلیکونی میتوانید همین حالا با متخصصین هایپرچسب تماس بگیرید و بصورت رایگان مشاوره دریافت کنید .

 

همچنین برای دیدن قیمت ها و خرید چسب سیلیکونی از هایپرچسب میتوانید از فروشگاه ما دیدن فرمایید.

 

خواص سیلیکون در محدوده دمایی 70- تا 200 درجه سانتی‌گراد بدون تغییر باقی می‌ماند. هم چنین مواد شیمیایی روی چسب سیلیکون بی اثر بوده و در برابر رطوبت و تغییرات آب و هوایی مقاوم است. با این حال باید این نکته را مد نظر قرار داد که اتصالات و پیوندهایی که با استفاده از این چسب ایجاد می‌شود نمی‌تواند تحت فشار یا بار زیاد قرار بگیرد؛ به همین دلیل از این چسب بیشتر به عنوان درزگیر استفاده می‌شود.

ویژگی های خاص چسب سیلیکون در هایپرچسب

به دلیل ویژگی‌های پلیمر سیلیکون،چسب‌های سیلیکونی ویژگی‌های مختلفی دارند و در برندهای مختلف کیفیت چسب های سیلیکون مانند هر محصول دیگری متفاوت است ممکن است کارایی متفاوتی داشته باشند اما هر چه قدر چسب سیلیکون بی کیفیت باشد استحکام پایین تری خواهد داشت و بعد از مدتی رنگ آن در اثر نفوذ باکتری ها به ویژه در محیط های مرطوب تیره می شود.به چند نمونه از آنها اشاره می شود:

-ساختار ژله ای و سبکی دارد و مانند چسب ماستیک سنگین نیست

-خاصیت انعطاف پذیری دارند و بر روی هم سطوح عمودی و هم افقی قابل اجرا هستند.

-ضد آب هستند و قابلیت درزگیری در مقابل نفوذ آب دارند.

-بادوام و مستحکم هستند و برای مدت طولانی باقی می مانند.

-به انواع سطوح از جمله پلاستیک، شیشه، سرامیک و غیره….می چسبند.

-خشک شدن آنها زمان بر است و سطح مورد نظر باید طی چند ساعت تحت فشار قرار داد.

-بعد از خشک شدن امکان تغییر نداشته و مقاومت بالایی دارد و باید فقط تراشیده شوند تا مجددا چسب زده شود

-در انتخاب رنگ چسب سیلیکون و همخوانی آن بر روی سطحی که استفاده می شود باید دقت کرد چرا که امکان رنگ پذیری را ندارند.

انواع چسب سیلیکون

چسب آکواریوم مشکی

از چسب آکواریوم مشکی برای نصب شیشه خودرو استفاده می‌شود

چسب آکواریوم قرمز

چسب قرمز که ممکن است آن را به اسم چسب واشر بشناسید در برابر حرارت مقاوم بوده و با مواد شیمیایی واکنش نشان نمی‌دهد؛ به همین جهت از آن در کارهای صنعتی استفاده می‌شود.

چسب سیلیکونی سفید

از این چسب در سطوح سفید و چینی مانند وان حمام، روشویی و … استفاده می‌شود

چسب سیلیکونی بی‌رنگ

این چسب شفاف بوده و برای درزگیری اکواریوم, پنجره، سینک و … استفاده می‌شود.

چسب سیلیکون اسیدی

چسب دو جزئی انواع مختلفی داشته که هرکدام ویژگی و کاربردهای خاص خود را دارد. چسب سیلیکون دو جزئی در مقایسه با تک جزئی از استحکام بالاتری برخوردار بوده و سریع‌تر خشک می‌شود. فرآیند خشک شدن این چسب نهایتا 24 ساعت زمان می‌برد. از این نوع چسب بیشتر برای درزگیری پنجره استفاده می‌شود. از این چسب برای ساخت آکواریوم، درزگیری، کارهای تزئیناتی و دکوراتیو، کارهای چوبی مانند کابینت سازی و … استفاده می‌شود.

چسب خنثی

چسب خنثی تک جزئی برای خشک و مستحکم شدن به 5 تا 95 درصد رطوبت و در کنار آن به دمای 5 تا 40 درجه سانتی‌گراد نیاز دارد. مدت زمان خشک شدن چسب به ضخامت آن بستگی داشته و حتی ممکن است تا چندین روز هم طول بکشد. فرآیند خشک شدن چسب با تشکیل پوسته روی آن شروع شده و اگر ضخامت آن چند میلی‌متر است پس از 24 ساعت کاملا خشک می‌شود.

از این چسب برای موارد مختلفی مانند چسباندن شیشه، سرامیک، فلزات، پلاستیک، بتن و آجر استفاده می‌شود. هم چنین این محصول با فرمولاسیون ویژه‌ای وجود دارد که از آن در صنعت هواوفضا و هواپیما استفاده می‌شود

چسب سیلیکون شیشه و آینه

برای چسباندن شیشه می‌توان از چسب آکواریوم استفاده کرد اما برای آینه باید از چسب خنثی مخصوص استفاده کرد که با جیوه واکنش نشان نمی‌دهد و هنگام خشک شدن الکل و ماده غیر اسیدی از خود آزاد می‌کند.

تفاوت چسب سیلیکون و چسب اکواریوم

چسب سیلیکون اسیدی یا همان درزگیر سیلیکون اسیدی در ایران به چسب آکواریوم معروف است؛ در واقع چسب آکواریوم با این سیلیکون هیچ تفاوت خاصی ندارد.

حلال چسب سیلیکون چیست؟

برای پاک کردن چسب سیلیکون باید از حلال خود محصول استفاده کرد. استون و سرکه از انواع حلال‌های مرتبط هستند.

شروع کار با چسب و درزگیر سیلیکونی

از چسب سیلیکونی می توان برای موارد زیادی استفاده کرد، اما بر خلاف سایر چسب ها نیاز به خشک شدن دارد. پخت به این معنی است که اجازه دهید چیزی خشک شود، و اگرچه سخت نیست، زمان زیادی می برد. اگر درزگیر ضخیم باشد، ممکن است مدت زیادی طول بکشد تا خشک شود. چسب های سیلیکونی می توانند در کمتر از 24 ساعت خشک شوند.

نبایدهای استفاده از چسب ها و درزگیرهای سیلیکونی

عدم انتخاب چسب مناسب

چسب و درزگیر سیلیکونی باید قبل از خرید آنها برای پروژه خود بررسی شوند. چسب هایی وجود دارند که برای مواد خاصی ساخته می شوند

عدم بررسی تاریخ انقضا

باید مطمئن شوید که چسب ها و درزگیرهای سیلیکونی که می خواهید بخرید قدیمی نباشند. این یک چیز کوچک است که به راحتی فراموش می شود. اگر یک درزگیر سیلیکونی از عمر مفید خود گذشته باشد، به گونه ای تغییر می کند که خوب نیست. مدت زمان زیادی طول می کشد تا لوله هایی که از رده خارج شده اند خشک شوند و دیگر مفید نباشند.

تمیز نکردن سطح

اگر روی سطوحی که با آن کار می کنید، کثیفی، روغن، گریس یا باقی مانده دیگری وجود داشته باشد، ایجاد یک چسب قوی و خوب دشوار خواهد بود. قبل از شروع کار، مطمئن شوید که سطوح را کاملا تمیز کرده و بگذارید خشک شوند.

عدم پیروی از دستورالعمل ها

انواع مختلفی از درزگیرها و چسب ها وجود دارد و دستورالعمل های مختلفی برای نحوه استفاده از آنها ارائه می شود. به عنوان مثال، مدت زمان خشک شدن درزگیر برای هر کدام متفاوت است. ممکن است قبل از استفاده لازم باشد با چیزهای دیگر مخلوط شوند. برای انجام این کار، همیشه دستورالعمل ها را بخوانید و آنها را به ترتیب کامل و صحیح دنبال کنید.

ما در این مقاله راهنمای خرید چسب سیلیکونی از هایپرچسب سعی کردایم تمامی اطلاعات مورد نیاز شما را گردآوری کرده باشیم ، اگر موردی از قلم افتاده لطفا در قسمت نظرات حتما ذکر کنید تا عزیزانی که از این مقاله استفاده میکنند اطلاعات تکمیلی را دریافت کنند .

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


× 1 = سه

Compare