arshita 188 روز پیش
بازدید 291 بدون دیدگاه

انواع چسب های ساختمانی

انواع چسب های ساختمانی

در این مقاله انواع چسب های ساختمانی از هایپرچسب ما تلاش خود را کرده ایم که چسب های که در این صنعت مورد استفاده قرار میگیرند را برای شما به زبان ساده آموزش دهیم پس با ما همراه باشید،  چسب را می توان به عنوان یک متریال غیرفلزی که قابلیت اتصال دائمی سطوح بر روی هم از طریق پروسه های مختلف چسباندن را دارد، تعریف کرد. انواع چسب ها در صنایع مختلفی نظیر ساختمانی ، خودروسازی، هوافضا، الکترونیک و … کاربرد دارد. اما کاربرد گسترده ای که انواع چسب ها در ساخت و ساز دارند، با کارایی آن در هیچ صنعت دیگری قابل مقایسه نیست، همچنین برای خرید چسب های ساختمانی از هایپرچسب میتوانید از فروشگاه ما دیدن فرمایید .

به کارگیری انواع چسب ها در ساختمان سازی مزایای قابل توجهی دارد. به جرأت می توان گفت که با روی کار آمدن چسب های ساختمانی، صنعت ساخت دچار تحول بزرگی شده است. چسب های ساختمانی در بخش های مختلف یک پروژه ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرند. از چسباندن مصالح ساختمانی به هم و ایجاد پراکندگی یکسان فشار بارهای ساختمانی گرفته تا ترمیم و تعمیر مصالح و بالا بردن مقاوت سازه؛ همگی از مزیت های بیشمار چسب های ساختمانی بهره می برند.

علاوه بر همه مواردی که در بالا ذکر کردیم، استفاده از چسب های ساختمانی به شدت مقرون به صرفه هستند. دلیل این موضوع هم به ساختار و ترکیبات و پروسه های تولیدی انواع چسب های ساختمانی برمی گردد و هم به بحث اجرا و شرایط و ملزومات به کارگیری آن ، همچنین برای انتخاب دقیق تر چسب مورد نیاز خود میتوانید با تکنسین های هایپر چسب همین حالا تماس بگیرید .

انواع چسب های ساختمانی

چسب اکریلیک در هایپر چسب

چسب اکریلیک یا همان چسب آکواریوم، از جمله پراستفاده‌ترین انواع چسب های ساختمانی به شمار می‌رود. گفتنی است که این نوع چسب را با‌ عنوان چسب سیلیکون نیز می‌شناسند.

مهم‌ترین کاربرد این چسب، آب‌بندی است. برای اتصال دو قطعه شیشه، برای ساخت آکواریوم‌ها، برای آب‌بندی درزها، کاشی‌ها و دور شیرآلات، برای جلوگیری از نشتی لوله‌ها و اتصالات و غیره، می‌توان از این نوع چسب استفاده کرد.

چسب بتن در هایپرچسب

یکی از انواع چسب های ساختمانی که امروزه به‌وفور از آن استفاده می‌شود، چسب بتن است. این چسب معمولاً از انواع ترکیبات شیمیایی تولید شده و خود دارای انواع مختلفی است. به‌طورکلی، می‌توان گفت که از این چسب، برای افزایش مقاومت بتن استفاده می‌شود.

نحوه کارکرد چسب بتن در هایپرچسب

نحوه استفاده از این چسب، به این صورت است که آن را با ملات مخلوط می‌کنند. این کار می‌تواند نتایج منحصر‌به‌فردی از جمله افزایش مقاومت و انعطاف بتن را به همراه داشته باشد. به‌علاوه، این چسب می‌تواند مقاومت بتن را در برابر رطوبت نیز بیشتر کند. برخی از انواع چسب بتن را به‌صورت مستقیم و بدون ترکیب با ملات استفاده می‌کنند. برای مشاهده انواع مختلف این چسب، مشخصات فنی، قیمت و خرید چسب بتن در هایپرچسب کافی است با ما تماس بگیرید .

چسب سنگ در هایپرچسب

این نوع چسب را می‌توان نوع قوی‌تری از چسب‎‌های قبلی در نظر گرفت. چسب سنگ هم از متداول‌ترین انواع چسب های ساختمانی است و برای اتصال قطعات سنگی در ساختمان‌سازی استفاده می‌شود. قدرت چسبندگی چسب سنگ بسیار بالاست و می‌توان سنگین‌ترین قطعات را نیز به کمک آن متصل کرد.

موارد استفاده از این چسب سنگ ، بیشتر در نصب سنگ نمای ساختمان است. این چسب نه‌تنها قدرت چسبندگی بالایی دارد، بلکه می‌تواند موجب انعطاف‌پذیری بستر سنگ و جلوگیری از ترک‌برداشتن آن شود. به‌علاوه می‌تواند نمای ساختمان را در برابر نفوذ آب باران مقاوم سازد؛ به همین دلیل بسیار محبوب است.

چسب کاشی در هایپرچسب

از دیگر انواع چسب های ساختمانی که بسیار هم محبوب است، می‌توانیم به چسب کاشی اشاره کنیم. چسب کاشی یکی از پراستفاده‌ترین چسب‌ها در بخش نازک‌کاری ساختمان است. همان‌طور که از نامش پیداست، از آن برای اتصال کاشی و سرامیک استفاده می‌شود. این چسب در دو نوع پودری و خمیری در بازار موجود است. برای مشاهده قیمت چسب خمیری کاشی می‌توانید با تکنسین های هایپرچسب تماس بگیرید .

استفاده از چسب کاشی، نه‌تنها فرایند کاشی‌کاری را ساده‌تر کرده است، بلکه می‌تواند کیفیت نهایی را نیز افزایش دهد. با استفاده از این چسب، نه‌تنها کاشی‌ها با قدرت بیشتری به سطح موردنظر متصل خواهند شد، بلکه ضایعات انجام کار نیز کمتر خواهد بود. همین‌طور بستر نصب کاشی نیز در برابر نفوذ رطوبت، مقاوم خواهد شد.

چسب کاشت میلگرد در هایپرچسب

استفاده از میلگرد در ساختمان‌سازی، امری ضروری به‌حساب می‌آید. برای اینکه بتوان از اجرای درست میلگردها در یک ساختمان اطمینان داشت، می‌توان از چسب کاشت میلگرد استفاده کرد. این چسب‌ها را معمولاً با عنوان چسب‌های اپوکسی نیز می‌شناسند و آن‌ها را در زمره پراستفاده‌ترین انواع چسب‌های ساختمانی قرار می‌‌دهند. کاربرد این چسب، بهبود اتصال میلگرد به بتن و افزایش مقاومت آن است.

چسب PVC در هایپرچسب

چسب پی‌وی‌سی یا همان چسب لوله نیز یکی از انواع چسب های ساختمانی است که امروزه در این صنعت استفاده می‌شود. همان‌طور که از نام این چسب نیز به‌خوبی پیداست، از آن برای اتصال لوله‌ها و اتصالات PVC استفاده می‌کنند. معروف‌ترین نوع این لوله‌ها نیز همان لوله پلیکا است که برای انتقال فاضلاب مورداستفاده قرار می‌گیرد.

چسب حرارتی HMA در هایپرچسب

چسب حرارتی MMA که به وسیله یک تفنگ حرارت دهنده مورد استفاده قرار می گیرد، کاربرد گسترده ای در ساختمان سازی دارد. اجزای بخار شدنی که در این متریال وجود دارد، باعث می شود که مرحله خشک کردن چسب در ساخت و ساز به خودی خود حذف شود. یکی از ویژگی های این چسب تاریخ مصرف طولانی اش می باشد، که باعث شده برای ذخیره و نگه داری به شرایط خاصی نیاز نداشته باشد.

استفاده از این نوع چسب ها از طریق وسیله ای که به اصطلاح به آن تفنگ حرارتی می گویند، انجام می گیرد. این وسیله چسب جامد را با استفاده از حرارت به چسب مایع تبدیل می کند. به این طریق به راحتی می توان از آن در چسابندن و پرکردن حفره های خالی مصالح یا قسمت های مختلف سازه استفاده کرد.

در این مقاله انواع چسب های ساختمانی از هایپرچسب ما تلاش کرده ایم بهترین نتایج را برای شما به نماش بگذاریم و انواع چسب های ساختمانی را معرفی کنیم ، اگر در این مقاله چسبی از قلم افتاده است خوشحال میشویم در تکمیل آن به ما کمک کنید و در پایین همین مقاله نظرات خودتون را بگذارید .

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


× دو = 4

Compare