arshita 18 روز پیش
بازدید 10 بدون دیدگاه

ویژگی های چسب دوقلو

ویژگی های چسب دوقلو

در این مقاله از هایپر چسب درباره ویژگی های چسب دوقلو تمامی اطلاعات مورد نیاز برای خرید این محصول را جمع آوری کرده ایم تا بتوانیم اطلاعات کاملی در اختیار شما قرار دهیم ، پس همراه با هایپرچسب تا انتهای مقاله باشید ، چسب ها همواره به عنوان یکی از مهم ترین ابزارها، نقش اساسی ای در زندگی روزمره ما داشته اند و انواع مختلفی از آنها از قبیل چسب کاغذی، چسب چوب، چسب سنگ، چسب دوقلو و… با تنوع در کارایی و ویژگی منحصر به فرد به بازار عرصه میشوند. در ادامه این مقاله قصد داریم توضیحاتی درباره چسب دوقلو ارائه دهیم و به کاربردهای مرتبط با آن بپردازیم.

برای خرید چسب دوقلو از هایپرچسب میتوانید از فروشگاه ما دیدن کنید .

چسب دوقلو چیست؟

یکی از مهم ترین و حائز اهمیت ترین وسایلی که نقش اساسی در زندگی روزمره و نیز صنایع مختلف دارد چسب دوقلو میباشد. نام دیگر چسب دوقلو، اپوکسی گلو (Epoxy glue) می باشد؛ این نوع چسب ها در حقیقت شامل دو قسمت هستند که هر کدام از دیگری مجزا میباشد.همین دو قسمتی بودن باعث شده که به چسب دوقلو شهرت یابند.

محتوای این دو تیوب متفاوت از یکدیگر است در یکی از آنها رزین موجود است و در تیوب دیگر، نوعی کاتالیزگر قرار دارد. نقش اصلی چسب و چسبندگی آن بخاطر تیوب اول یا همان رزین است که باعث استحکام و دیگر خواص چسب میشود.

تیوب دوم یا همان کاتالیزگر را تنها برای استحکام بیشتر به رزین اضافه میکنند. پس ماده اصلی را باید همان رزین دانست که با اضافه کردن کاتالیزگر باعث خشک شدن و محکم شدن آن میشویم. خوب است بدانید که هرچقدر میزان کاتالیزگری که به رزین اضافه میکنید بیشتر باشد باعث میشود چسب با سرعت بیشتری خشک شود.

 

5 ویژگی مهم چسب های دو قلو

قابلیت چسبندگی بالا
خشک شدن سریع
مقاوم در برابر مواد شیمیایی
حفظ شکل و ساختار پس از خشک شدن
مقاوم در برابر آب , رطوبت و گرما و…

کاربرد چسب دوقلو

در دهه های اخیر، چسب دوقلو نقش اساسی ای در زندگی روزمره ما پیدا کرده است و کاربرد های گوناگونی در صنایعی نظیر پلاستیک، فلزات، چوب، قطعات اکترونیکی و… دارد. در ادامه این مقاله ما قصد داریم به معرفی کاربرد های گوناگونی که چسب دوقلو در زندگی مان دارد، بپردازیم.

تاثیر چسب دوقلو بر پلاسیتک

صنعت پلاستیک یکی از مهم ترین زمینه هایی است که چسب دوقلو در آن نقش مهمی دارد. پلاستیک را میتوان یکی از مهم ترین موادی دانست که در تمامی ابزار به کار رفته و در صنایع کاربرد گسترده دارد؛ برای همین ممکن است این قطعات و ابزار پلاستیکی در اثر ضربه ای بشکنند و یا آسیب ببینند، در این مواقع چسب دوقلو بهترین گزینه برای ترمیم آن و جلوگیری از هزینه های اضافی میباشد؛ شما تنها با خرید یک چسب دوقلو میتوانید انواع ابزاری که پلاستیکی باشند را ترمیم کنید. چسب دوقلو میتواند گزینه خوبی برای تعمیر و ترمیم لوله های پلاستیکی که شکسته شده اند و یا دیگر ابزار پلاستیکی شکسته شده باشد.

 

تاثیر چسب دوقلو بر چوب

درست است که برای اتصال اجسام چوبی ای که دچار شکستگی شده اند، چسب چوب بهترین گزینه می باشد اما هنگامی که کمد، میز چوبی، قفسه کتاب و دیگر لوازم چوبی از این قبیل شکسته باشد می توانید برای جلوگیری از هزینه اضافی و خرید چسب چوب، با چسب دوقلو آنها را بچسبانید و مطمئن باشید که از استحکام بالایی برخوردار است.

 

چسباندن سطوح بتونی

سیمان و بتنی که در آب نمای بتنی خانه یا سنگ‌ فرش حیاط شما قرار دارد ممکن است در شرایط خاصی بشکنند و هزینه زیادی به بار بیاورد؛ شاید اولین و تنها فکری که به ذهن شما خطور کند تعویض آن و خرید سنگ فرش و یا آب نمای جدید با پرداخت هزینه های زیاد باشد اما ما به شما پیشنهاد می‌کنیم بجای هزینه های اضافه و خرید مجدد، بتن و سیمان شکسته را با چسب دوقلو بچسبانید زیرا توانایی و قابلیت چسباندن سیمان و بتن را با استحکام بالا دارد.

 

تاثیر چسب دوقلو بر فلزات

شاید تا به حال برای شما هم اتفاق افتاده باشد که قصد داشته باشید دو قطعه فلزی را به هم متصل کنید. برای این کار راه های گوناگونی نظیر دستگاه جوشکاری، لحیم‌کاری و دیگر موارد از این قبیل وجود دارد که برای هریک، شما باید از پیش مهارت های لازم را کسب کرده باشید و یا درصورت نداشتن مهارت از یک شخص ماهر کمک بگیرید؛ که قطعا هزینه به نسبت بالایی خواهد داشت.

حال پیشنهاد ما به شما این است که از این پس بجای راهکار های پیچیده و سخت تنها با چسب دوقلو دو قطعه فلزی را به هم بچسبانید و اطمینان داشته باشید که محکم و پایدار خواهند ماند.

چسب دوقلو با قابلیت چسبندگی بالا حتی قابلیت چسبندگی دو قطعه فلز را به یکدیگر دارد که برای شما مقرون به صرفه نیز خواهد بود و نیازی به مهارت قبلی برای انجام آن نیست. همچنین شما با چسب دوقلو میتوانید دو جسم فلزی و غیر فلزی را به یکدیگر وصل کنید.

 

نکات کاربردی و مهم چسب دوقلو

اگر بخواهیم درباره ویژگی های چسب دوقلو نکاتی را بیان کنیم باید گفت که از آن می توان برای چسباندن سطوح مختلف با انواع متریال استفاده کرد زیرا قدرت چسبندگی بالایی دارد.

برای استفاده از این چسب شما نیازی به اطلاعات و مهارت قبلی ندارید و تنها با ترکیب رزین و کاتالیزگر موجود در دو تیوب میتوانید انواع اجسام را به هم بچسبانید‌.

طرز استفاده از چسب دوقلو اینگونه است که در مرحله اول شما باید سطحی که قصد چسباندن آنرا دارید سمباده بکشید و به سطحی صیقلی تبدیل کنید و سپس به اندازه ای که نیاز دارید از دو مواد ترکیب کنید و به مدت ۳ الی ۴ دقیقه صبر کنید تا خوب به هم بچسبند‌.

لازم به ذکر است که اگر قصد دارید چسبندگی به حداکثر انتظار شما برسد باید به چسب حداقل یک ساعت زمان برای استراحت بدهید و درآخر چسبندگی به حداکثر خود خواهد رسید. درصورتی که چسب با پوست و چشم تماس داشت باید بلافاصله با آب شسته شود.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


− یک = 5

Compare