arshita 1058 روز پیش
بازدید 4133 بدون دیدگاه

چسب های خودرویی

چسب های خودرویی

چسب های صنعتی نقش بسزایی در نگهداری قطعات در صنعت خودروسازی دارند. در کنار پیچ و مهره ها تقریبا در همه جای خودرو از چسب های صنعتی که در اینجا از آنها به عنوان چسب های خودرویی یاد می کنیم استفاده شده است. چسب های خودرویی در فوم ها ، صندلی ها ، موتور ، گیربکس و … به کار می رود. در این مقاله به بررسی نقش و کاربرد چسب های خودرویی در صنعت اتومبیل می پردازیم. با ما همراه باشید.

همیشه نیازی به تعویض یک قطعه فرسوده، آسیب دیده یا شکسته ندارید. طیف گسترده ای از مواد درزگیر و چسب های خودرویی در فروشگاه های لوازم یدکی خودرو وجود دارد که به شما امکان می دهند تعمیرات مطلوبی انجام داده و در هزینه خرید یک قطعه جدید صرفه جویی کنید.

طیف گسترده ای از چسب های خودرویی برای تعمیر بسیاری از قطعات مختلف در ماشین شما موجود است. پلاستیک ، چوب ، لاستیک ، شیشه و فلزات همه با استفاده از چسب قابل تعمیر هستند. از چسب های خودرویی می توان برای ضد آب کردن اطراف شیشه ماشین استفاده کرد. همچنین ترک های پوسته های فلزی را می توان با یک چسب بتونه مخصوص برطرف کرد.

چسب های خودرویی تخصصی

چسب های خودرویی فوق العاده قدرتمندی نیز برای مصارف تخصصی تر مانند اتصال فلزات ، چوب و پلاستیک یا پر کردن شکاف های کوچک در اجزای شکسته اتومبیل در بازار وجود دارد.

یکی از مفیدترین آنها چسب های ضد لرزش است که می تواند برای محکم کردن بست های مکانیکی استفاده شود. برای استفاده از چسب ، ابتدا بست را برداشته و آن را کاملا تمیز کنید تا تمام آثار آلودگی یا چربی پاک شود. چند قطره از چسب را به قسمت رزوه دار اتصال بمالید. سپس بست را پیچ کرده و کاملاً محکم کنید. پس از چند دقیقه ، یک پیوند ضد لرزش بین قطعات ایجاد می شود.

نکات ایمنی

  • مطمئن شوید که هرگونه هشدار روی بسته بندی چسب های خودرویی را خوانده اید، در غیر این صورت ممکن است به قطعه ای که در حال کار هستید آسیب برسانید.
  • بسیاری از چسب های خودرویی باید فقط در محلی با تهویه مناسب استفاده شوند. این هشدار را نادیده نگیرید ؛ زیرا بخارهایی که از آنها خارج می شود ممکن است موجب سرگیجه و به هم خوردن تعادل شما شوند.
  • برخی از انواع چسب های خودرویی در صورت تماس با پوست شما می توانند باعث تحریک قابل توجهی شوند. بنابراین هنگام دست زدن به آنها دستکش بپوشید. اگر چسب با پوست شما تماس پیدا کند ، معمولاً می توانید آن را با آب و صابون بشویید. در صورت آسیب رسیدن به چشمان تان، ناحیه آسیب دیده را با مقدار زیادی آب بشویید و بلافاصله به دنبال مشاوره پزشکی باشید.

چسب خودروی شیشه ای

چسب های خودرویی

شما می توانید از چسب خودروی شیشه ای برای تثبیت فلز به شیشه یا شیشه به شیشه استفاده کنید. برخی از قطعات اتومبیل مانند آینه دید عقب که به شیشه جلوی ماشین متصل است ممکن است به مرور زمان شل شوند.

تعمیرات پوشش جعبه دنده

همچنین می توانید ترک های یک پوشش آلومینیومی مانند یک جعبه دنده را با یک کیت بتونه چسب خودرویی ترمیم کنید.

ایمن کردن یاتاقان

چسب های خودرویی می توانند برای ایمن سازی یاتاقان های مناسب پرس مانند بلبرینگ چرخ استفاده شوند. آنها به ویژه در مواردی که مقدار کمی سایش در محفظه یاتاقان وجود داشته باشد، مفید هستند. چسب فاصله کم بین یاتاقان و محفظه را پر می کند. همچنین مناسب بودن یاتاقان را آسان می کند؛ زیرا مقداری روغن کاری بین سطح فراهم می سازد.

15 دقیقه صبر کنید

پس از تمیز شدن قطعات، چسب های خودرویی باید به میزان کم روی هر دو سطح قرار بگیرند. قطعات مورد نظر را در کنار هم قرار داده و حدود 15 دقیقه فرصت دهید تا چسب خودش را بگیرد. چسب بعد از حدود سه ساعت کاملاً پخت می شود.

پوشاندن ترک های جزئی

برای پر کردن ترک های جزئی در محفظه موتور یا گیربکس می توانید از بتونه تعمیر استفاده کنید. این محصول می تواند برای طیف وسیعی از فلزات از جمله فولاد ضد زنگ ، آلومینیوم و برنز به کار رود.

چسب های خودرویی پلی اورتان

از چسب های خودرویی پلی اورتان برای ضد آب کردن یا ترمیم شیشه جلو ماشین استفاده می شود. آنها معمولاً به صورت یک لوله بزرگ با یک سر نازل عرضه می شوند و ممکن است روشن یا سیاه باشند. از مهر و موم های شفاف برای ضد آب بودن بین آب و هوا و پنجره استفاده می شود در حالی که از مهر و موم های سیاه بین مهر و موم و بدنه استفاده می شود.

برای استفاده از درزگیر ، مهر و موم اطراف پنجره را به آرامی بلند کرده و نازل را در شکاف قرار دهید. در حالی که نازل را در امتداد شکاف کار می کنید، درزگیر را فشار دهید.

تعمیرات بدنه

از چسب های خودرویی برای تعمیرات بدنه انواع اتومبیل نیز استفاده می شود. در اینجا به چند نمونه اشاره می کنیم.

چسباندن آینه وسط ماشین

چسب های خودرویی

سطح شیشه جلو و آینه را با فعال کننده اسپری کنید. بگذارید فعال کننده خشک شود، چسب خودرویی را به پایه آینه بمالید و محکم نگه دارید تا تنظیم شود.

چسباندن مارک به بدنه اتومبیل

برای چسباندن نشان یا آرم به بدنه ، ابتدا سطوح را تمیز کنید. سپس از چسب های خودرویی به میزان کم استفاده کرده و مارک را برای چند ثانیه روی بدنه نگه دارید تا چسب خود را بگیرد.

چسباندن داشبورد

چسب های خودرویی

برای ترمیم روی داشبورد ، می توانید با استفاده از چسب های خودرویی اتصال فوق العاده محکم را به وجود آورید.

چسب زه خودرو

این چسب خودرویی با مقاومت شیمیایی بالا و قدرت چسبندگی مطلوب حالت خمیری دارد و برای اتصال قطعات تزئینی در خودرو استفاده می شود. از این چسب می توان برای نصب زه و بادگیر ، چسباندن آینه خودرو ، سطوح  پی وی سی ، ای بی اس ، پلی کربنات ، فلز و شیشه استفاده کرد.

و سخن پایانی

شروع « هایپر چسب » که فعالیت خود را از سال 92 با واردات چسب نواری پهن آغاز کرد؛ از سال 94 تاکنون با ورود و عرضه انواع چسب های خودرویی بخش بزرگی از نیازهای مشتریان را برآورده کرده است. هدف این شرکت ارائه محصولات با کیفیت با ضمانت قیمت و کیفیت در سریع ترین زمان است. جهت سفارش انواع محصولات چسب می توانید از سایت www.hyperchasb.net بازدید کنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


− 5 = یک

Compare