arshita 285 روز پیش
بازدید 124 بدون دیدگاه

انواع چسب های صنعتی برای کاربردهای مختلف

انواع چسب های صنعتی برای کاربردهای مختلف

ساعت‌های بی‌شماری تحقیق و توسعه، مهندسی و آزمایش برای توسعه موثرترین محلول‌های چسب صنعتی انجام شده است. این به این دلیل است که “پیوند” به صفوف روش های ثابت شده چسب صنعتی مانند جوشکاری، لحیم کاری و پرچ کردن پیوست.در این مقاله از هایپر چسب انواع چسب های صنعتی برای کاربردهای مختلف را آشنا خواهیم شد پس با ما همراه باشید همچنین برای خرید چسب از هایپر چسب میتوانید با ما تماس بگیرید .

 

کسب‌وکار شما می‌تواند با تغییر روش‌های چسبندگی سنتی، مانند جوشکاری و بست مکانیکی، به چسب‌های صنعتی، در بازار برتری پیدا کند. همچنین بهتر است از همین الان انتقال داده شود، زیرا پروژه های تحقیقاتی اخیر اندازه بازار صنعت چسبندگی را تا سال 2027 به 64.71 میلیارد دلار می رسد.

 

چسب ها باید در فرآیند طراحی، تولید و مونتاژ گنجانده شوند تا هزینه های کل تولید را کاهش دهند، قابلیت اطمینان محصول را افزایش دهند یا عملکرد و عمر عملیاتی را افزایش دهند. در ادامه با چسب های صنعتی و کاربردهای آن آشنا شوید.

 

انواع چسب های صنعتی

چسب ها دارای تنوع بسیار زیادی هستند که می توان آنها را بر اساس ترکیب یا ویژگی هایشان به دسته هایی تقسیم کرد. پرکاربردترین چسب های صنعتی مواردی هستند که در زیر ذکر شده اند.

 

1. چسب اپوکسی.

صنایع ساختمانی، خودروسازی و هوانوردی تنها تعدادی هستند که از زمان پخت کوتاه چسب های اپوکسی و چسبندگی محکم به سطوح بتنی بهره می برند. همچنین یک عنصر کلیدی در تجارت تخته سه لا است.

چسب‌های اپوکسی که در بسته‌بندی‌های یک یا دو جزئی موجود می‌باشند، کاربرد گسترده‌ای در صنعت برای اتصال طیف وسیعی از مواد به یکدیگر پیدا کرده‌اند. این شامل فلزات، بتن، شیشه، سرامیک، پلاستیک، چوب و مواد دیگر است.

 

2. چسب ذوب داغ.

چسب های ذوب داغ (HMA) یا چسب داغ، یک چسب ترموپلاستیک است. آنها در سیلندرهایی با قطرهای مختلف فروخته می شوند و با تفنگ چسب حرارتی کار می شوند. چسب پلاستیک توسط یک عنصر حرارتی مداوم در تپانچه ذوب می شود و اپراتور با استفاده از یک ماشه موتوری یا انگشتان خود، چسب مذاب را از طریق تفنگ وارد می کند.

 

پس از گرم شدن، چسب در عرض چند ثانیه تا یک دقیقه سفت می شود. علاوه بر مسواک زدن یا غلتاندن، غوطه ور کردن و اسپری کردن نیز روش های مناسبی برای استفاده از چسب ذوب داغ هستند. در مقایسه با چسب های مبتنی بر حلال، چسب های ذوب داغ در محیط های صنعتی بسیار بهتر عمل می کنند. علاوه بر این، چسب های ذوب داغ را می توان برای مدت طولانی نگهداری کرد و بدون جابجایی خاصی دور انداخت.

3. رزین.

به طور کلی رزین ها به عنوان چسب های بی هوازی در نظر گرفته می شوند. به عنوان یک قاعده، آنها پس از به کارگیری برای چسباندن فلزات، پخت می شوند، که این روند به پایان می رسد. تغییر شکل آنها پس از درمان آسان نیست. آنها به دلیل توانایی های خود در بست شهرت دارند و برای محکم کردن مفاصل استفاده می شوند.

 

رزین ها کاربردهای عملی زیادی در صنعت دارند زیرا پس از اعمال بین دو سطح به سختی می شکنند. علاوه بر این، آنها به دلیل ترکیب پلیمری مصنوعی خود، چسب های معدنی در نظر گرفته می شوند.

 

4. چسب اکریلیک.

چسب های اکریلیک چسب های دو جزئی هستند که از پلیمرهای اکریلیک یا متاکریلیک به عنوان جزء رزین استفاده می کنند. به آن آکریلات یا متیل متاکریلات (MMA) نیز می گویند.

آنها علاوه بر قدرتمند و کارآمد بودن در اتصال چندین شی به یکدیگر، در برابر اثرات محیطی نیز بسیار مقاوم هستند. اتصالات قوی در بسیاری از بسترهای مختلف برای چندین زمینه ضروری است و چسب های اکریلیک به طور گسترده در مهندسی ساختمان، خودرو و هوافضا استفاده می شود.

 

5. اسپری تماسی.

هیچ نوع سطحی را نمی توان با اسپری تماسی برخورد کرد. این می تواند برای نگه داشتن دائمی یا موقت دو سطح استفاده شود. نجاری و سایر مشاغل ساختمانی می توانند از این مزیت بهره مند شوند.

آنها برای استفاده در محیط های مسکونی و سایر مکان های غیر صنعتی عالی هستند زیرا هیچ گونه باقیمانده ای از خود باقی نمی گذارند. قابل استفاده در هر نوع کفی بوده و کاملا ضد آب است. علاوه بر این، می توانید این کار را بر روی هر سطحی از جمله سطوح ناهموار انجام دهید. این به این دلیل است که اسپری های تماسی با سطوح متخلخل به خوبی کار می کنند.

 

6. چسب پارچه.

چسب ها به طور گسترده در صنعت نساجی استفاده می شوند. چسب های پارچه ای شبیه چسب های پلی وینیل استات (PVA) هستند زیرا چسبندگی قوی دارند و همرنگ چسب چوب هستند. آنها از بسیاری جهات در منسوجات مفید هستند که برخی از آنها ممکن است تعجب آور باشد. چسب‌های پارچه‌ای مختلفی در دسترس هستند، از چسب‌هایی که به آرامی می‌چسبند تا چسب‌هایی که محکم می‌چسبند.

استفاده از چسب پارچه برای پروژه هایی که خودتان انجام می دهید یا زمانی که زمان کافی برای دوخت وجود ندارد بسیار توصیه می شود. رقابت شدیدی در صنعت پارچه وجود دارد. از این رو، یافتن راه هایی برای متمایز شدن و ارائه محصولات پارچه ای با کیفیت ضروری است، مانند تکیه بر چسب پارچه در برخی از قسمت های محصول برای تسریع روند.

 

7. چسب فشار.

چسب حساس به فشار (PSA) یک چسب غیر واکنشی است که با سطح تحت فشار پیوند ایجاد می کند. برای اینکه چسب کار کند، به حلال، آب یا گرما نیاز نیست. در بسیاری از محصولات چسبناک از جمله دفترچه یادداشت، برچسب، برچسب و نوار استفاده می شود.

 

هنگامی که فشار اعمال می شود، اتصال افزایش می یابد. درجه صافی، انرژی سطح، پاکسازی آلاینده ها و غیره همگی بر استحکام پیوندهای تشکیل شده تأثیر می گذارند. قدرت پیوند PSA ها در دمای اتاق به حداکثر می رسد. این به این دلیل است که در دماهای پایین تر چسبندگی کمتری دارند و در درجات بالاتر مستعد شکست برشی هستند.

 

برچسب ها و نوارها با انواع و اندازه های مختلف به طور معمول با استفاده از چسب های حساس به فشار ساخته می شوند. چسب های حساس به فشار در صنایع مختلفی از جمله خودروسازی، فرآوری و بسته بندی مواد غذایی، صنایع الکترونیک و لوازم پزشکی استفاده می شود.

 

این هفت نوع چسب صنعتی پرمصرف ترین محلول های اتصال صنایع هستند. اگر یک یا دو نفر می توانند به شما و کسب و کارتان کمک کنند، باید فوراً در مورد آنها تحقیق کنید و بررسی کنید که آیا توانایی پرداخت هزینه های انتقال را دارید یا خیر. علاوه بر این، ارزیابی کنید که آیا شرکت شما می تواند تا حد امکان بدون تأثیر بر کیفیت صرفه جویی کند.

 

هایپر چسب متخصص چسب های صنعتی و کاربردی

چسب ها در انواع مختلفی وجود دارند. هر نوع از نظر ترکیبات شیمیایی، شکل ها، طبقه بندی ها، ظرفیت های باربری و سایر کیفیت ها متفاوت است. بنابراین، انتخاب کامل به نیاز شما بستگی دارد.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


× شش = 36

Compare